دوشنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۹۵

#ایران#iran# وکیل محمدرضا حدادی از اعدام قریب الوقوع موکل خود خبر داد





 30.5.2016


حسین احمدی‌نیاز وکیل‌مدافع محمدرضا حدادی، زندانی محکوم به اعدام، گفت مطلع شده که قرار است "فردا یا پس فردا" حکم اعدام آقای حدادی اجرا شود.

پدر محمدرضا حدادی نیز، شامگاه دوشنبه ۱۰ خرداد در گفتگو با بی بی سی گفت که شنیده پسرش ممکن است سه شنبه صبح اعدام شود. وی افزود که تلاش خانواده حدادی برای کسب رضایت از اولیای دم بی نتیجه مانده است.

آقای احمدی‌نیاز وکیل‌ محمدرضا حدادی امروز به خبرگزاری حکومتی ایسنا گفته است
: "موکلم در سن ۱۵ سالگی در کازرون مرتکب به قتل شده و تا به امروز که ۲۷ سال دارد، در زندان عادل آباد شیراز به سر می برد."

حسین احمدی نیاز، با اشاره به ماده ۹۱ قانون جدید مجازات اسلامی و مقررات حاکم بر قانون جدید آیین دادرسی کیفری گفته است: "در تشکیلات جدید قانون آیین دادرسی کیفری این باب ایجاد شده که به دلیل اینکه زمان ارتکاب بزه و اتهام در سن ۱۵ سالگی بوده و این فرد آن زمان کودک بوده و متوجه عقوبت امر نبوده، بتواند در دیوان عالی کشور اعاده دادرسی داشته باشد."

محمد رضا حدادی در سال ۱۳۸۳ به اتهام مشارکت در سرقت منتهی به قتل دستگیر و سپس در دادگاه به اعدام محکوم شد. این حکم، در دادگاه تجدید نظر هم مورد تایید قرار گرفت.
آقای حدادی که در ابتدا ارتکاب قتل را پذیرفته بود، سپس با انکار آن علت پذیرش اولیه این جرم را پیشنهاد پرداخت پول از سوی دو متهم دیگر پرونده به خانواده اش عنوان کرد.
به گفته عفو بین الملل، این دو نفر ابتدا شهادت دادند که محمدرضا حدادی در قتل دخیل بوده اما سپس، شهادت خود علیه او را پس گرفتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر