سه‌شنبه، خرداد ۱۱، ۱۳۹۵

#ایران#iran# برگزاری هفتمین سالگرد شهادت کیانوش آسا در دانشگاه علم و صنعت

برگزاری هفتمین سالگرد شهادت کیانوش آسا در دانشگاه علم و صنعت

بنا به گزارشات رسانه های خبری  هفتمین سالگرد شهادت کیانوش آسا امسال هم مانند سال‌های گذشته در میان دانشجویان و خانواده این دانشجوی  شهید قیام سال 88  در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

براساس اين گزارش ، جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در روز
دوشنبه ۱۰ خرداد ۹۵ به مناسبت هفتمین سالگرد شهادت کیانوش آسا در پارک آسای دانشگاه جمع شدند و مراسم بزرگداشتی برای وی برگزار کردند.

در این مراسم دانشجویان با روشن کردن شمع و پخش گل و بروشور مربوط به کیانوش آسا یاد و خاطره‌ی وی را زنده کردند.

کیانوش آسا متولد ۲۹ اسفند ۱۳۶۲ زاده کرمانشاه، دانشجوی نخبه مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علم و صنعت ایران بود که در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ در جریان قیام سال 88  روبروی پایگاه بسیج حوالی میدان آزادی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

به‌گفتهٔ پزشکی قانونی جسد آسا در روز ۲۹ خرداد به پزشکی قانونی تحویل داده شده‌ و علت مرگ اصابت گلوله بوده‌است. اما خانوادهٔ او می‌گویند که تا پیش از سوم تیر بارها به آن‌ها اعلام شده‌بود که فرزندشان در زندان اوین به‌سر می‌برد.

پیکر کیانوش در تاریخ ۷ تیر در باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده شد. مراسمی نیز به مناسبت یادبود او در دانشگاه علم و صنعت ایران در ۷ تیر با وجود تهدید 

گستردۀ مسئولان وقت دانشگاه و وزارت اطلاعات برگزار شد. مراسم چهلم کشته شدن کیانوش آسا ۱۵ مرداد ۱۳۸۸ با حضور بیش از ده هزار تن از شهروندان کرمانشاهی در تالار عباسیه این شهر برگزار شد.

 بعد از پایان مراسم جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر از شرکت کنندگان از درب تالار در میدان شهرداری به سوی باغ فردوس کرمانشاه جهت حضور بر سر مزار کیانوش آسا حرکت کردند. راهپیمایی مردم با حمل عکس‌هایی از کیانوش آسا و شاخه‌های گل و بدون سر دادن شعار بود اما مأموران انتظامی در میانهٔ راه مانع از حرکت مردم به سمت باغ فردوس شدند.

 در نتیجه گروهی از جمعیت متفرق اما گروهی دیگر خود را به سر مزار کیانوش آسا رساندند.

مردم با تجمع بر سر مزار کیانوش آسا با نواختن تنبور به همخوانی سرودهای آئینی اهل حق (یارسان) پرداختند. در پایان مراسم هنگامی که برادر بزرگ کیانوش جهت تشکر از شرکت کنندگان مشغول سخنرانی بود ماموران انتظامی با حمله به او و دیگر شرکت کنندگان باعث ایجاد تشنج در مراسم شده و برای متفرق نمودن مردم معترض از گاز فلفل استفاده نمودند. روز ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ با نزدیک شدن سالگرد کشته‌شدن او، دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت ایران تجمع کردند.

پس از کشته شدن کیانوش آسا، تنها پارک دانشگاه علم و صنعت ایران به پاس بزرگداشت این دانشجو، توسط دانشجویان این دانشگاه به صورت غیر رسمی پارک شهید آسا نام گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر