یک افسر پلیس ناراضی با استفاده از یک هلی‌کوپتر، همزمان با سخنرانی نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، در تلویزیون رسمی این کشور، با استفاده از هلیکوپتر یک بمب را روی ساختمان دادگاه عالی ونزوئلا انداخت.
نیکلاس مادورو روز چهارشنبه 28 ژوئن 2017 هنگام گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ ریاست‌جمهوری ونزوئلا، اعلام کرد نیروهای دفاعی این کشور یک «حمله تروریستی» و یک «توطئه برای متزلزل کردن دولت» سوسیالیستی را ناکام کردند. او ضمن اعلام خبر پرتاب یک بمب بر روی ساختمان دادگاه عالی این کشور، گفت که این بمب منفجر نشد. سخنرانی مادورو از تلویزیون رسمی این کشور پخش شد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرنگار این خبرگزاری همزمان با پرواز یک هلی‌کوپتر بر فراز مرکز شهر، صدای تیراندازی شنید ولی نتوانست منبع تیراندازی‌ها را مشخص کند.
آسوشیتدپرس به نقل از شاهدان محلی گزارش کرد هلی‌کوپتری که توسط یک افسر ناراضی پلیس هدایت می‌شد، پلاکاردی با شعارهای مخالف دولت حمل می‌کرد.
نیکلاس مادورو از سه ماه پیش با اعتراضاتی از سوی اپوزیسیون ونزوئلا و برخی افراد جدا شده از دولتش مواجه است. در نتیجه ناآرامی‌‌های این کشور تا کنون بیش 755 نفر کشته شدند.
معترضان طرح مادورو برای تاسیس هیات جدیدی به نام «هیات موسسان» با هدف بازنویسی قانون اساسی کشور را مخالف اصول دموکراسی می‌دانند.
در مقابل، نیکلاس مادور، رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز تهدید کرد در صورتی که اپوزیسیون با استفاده زور «دولت سوسیالیستی» این کشور را سرنگون کند، او و هوادارانش دست به اسلحه خواهند برد.