دوشنبه، تیر ۰۵، ۱۳۹۶

#ایران# نگاهی به صف بندی و مرحله جديد جنگ قدرت

iran rohani b816a


با ورود عوامل باند خامنه اي « به نمايش دجالگرانه موسوم به روز قدس و فراري دادن آخوند روحاني از صحنه با شعارهاي مرگ بر آخوند آمريکايي و مرگ بر دروغگو  در واکنش به اظهارات روزهاي اخير روحاني صف بندي براي مرحله جديدي از جنگ قدرت شکل گرفت.
رحماني فضلي وزير کشور روحاني دستور خود به پاسدار ذوالفقاري معاون امنيتي و انتظامي وزارت کشور را براي پيگيري «خاطيان» با همکاري وزارت بدنام اطلاعات و نيروي انتظامي، در رسانه هاي حکومتي منتشر کرد.
همزمان برخي رسانه هاي حکومتي،  قضاييه تحت امر خامنه اي را مورد حمله قرار دادند. و اظهارات محمد رضا بادامچي عضو مجلس ارتجاع خطاب به قضاييه آخوندي را تيتر کردند « قوه قضاييه در توبيخ نيروهاي خودسر درنگ نکند».
در ميان هياهوي باند روحاني براي محاکمه خودسرها، مهره ها و رسانه هاي باند ولي فقيه ارتجاع، به دفاع آشکار از لباس شخصي هاي خامنه اي پرداختند.
روزنامه حکومتي قانون نوشت: « اقدام توهين آميز را نمي توان تاييد کرد اما بايد در نظر داشت براي حل يک مشکل يايك  اختلاف نظر بايد به صورت دو سويه به آن ماجرا نگاه کرد. بايد اين موضوع را مطرح کرد که برخي از بزرگان و شخصيتهاي سياسي نيز با گفتار و اقدامات‌شان موجب تحريک افکار عمومي ميشوند. اين که آنها در طول هفته و ماه و سال از تريبونهاي مختلف هر نوع اظهار نظري را که ممکن است خلاف عقايد برخي از اقشار مختلف در جامعه باشد، داشته و در مقابل، هيچ واکنش و يا عکسالعملي را شاهد نباشند،ممکن نيست».
پاسدار عبدالله گنجي مدير روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران در کانال شخصي خود در اينستاگرام با حمله به حرفهاي اخير آخوند روحاني تلويحا حمله لباس شخصي ها به وي را تاييد کرد و نوشت:  ترديدي ندارم که هجمه مستمر روحاني به سپاه نه سهو است نه متأثر از عملکرد  اقتصادي سپاه. چرا؟...گويي روح موشک‌ها به جاي ديگري اصابت کرده است. او تلاش کرد حملات موشکي را مصادره تا حملات به موشک‌ها حين انتخابات را جبران کند.
مهدي محمدي مهره پاسدار جليلي هم در بياني متناقض نوشت: در حاشيه راهپيمايي روز قدس جمعي از راه پيمايان عليه رييس جمهور شعار دادند. اين حرکتي است که گمان نمي کنم هيچ کس آن را تاييد کند. بعد از آن، حسام الدين آشنا مشاور روحاني در کانال تلگرام خود نوشته "بحث درباره حدود،لوازم وتبعات فعاليت اقتصادي نيروهاي مسلح درشورايعالي امنيت ملي ادامه خواهد يافت." ظاهرا به خيال خود خواسته تهديد کند و بگويد کوتاه نمي آييم. عيبي ندارد؛ منتها لابد مي دانند در وضعيت "بچرخ تا بچرخيم" حلوا خيرات نمي کنند».
در مقابل حمايتهاي آشکار و پنهان از  اقدام لباس شخصي ها عليه روحاني، يک سايت وابسته به باند روحاني تلويحا  محفوظ بودن همين امکان را عليه شخص خامنه اي به باند رقيب گوشزد کرده و نوشته است: « در صورت مماشات با اين اوباشان چه تضميني وجود دارد که در گام بعدي اين تعرض و گستاخي متوجه رهبري بزرگوار نگردد؟».
کيهان خامنه‌اي در توجيه شعار دادن عليه رئيس جمور رژيم در نمايش رور قدس نوشت: اگر کسي در اوج (اقتدار سپاه) و بعد از (پرتاب موشک) و(اقدامات آمريکا براي اعمال تحريم)  به (سپاه پاسداران) حمله کند به او چه بايد گفت ، اگر (کسي) پيدا شود درباره ولايت حرفهاي ناشايست و ناپخته بزند، چه چيزي را دنبال ميکند؟
سپاه پاسداران در خبرگزاري خود، دليل حمله به روحاني را حرفهاي وي عليه سلطه سپاه بر اقتصاد دانست و نوشت: قبلاٌ به (روحاني) توصيه کرديم که اگر به دنبال رهايي از حواشي و عمل به توصيه و نصيحت (خامنهاي) هستيد با کار از روي منتقدان عبور کنيد. اما گويي ايشان نيز از تحريک  بدش نميآيد و هر روز يک حاشيه را توليد ميکنند. يعني چه که اقتصاد را به صاحبان تفنگ داديم... اين تعارضات و هجمهها واقعاً لزومي دارد؟
آخوند روحانی روز اول تیرماه گفته بود:
نداریم، اصلاٌ تاجر قوی نداریم. حالا چی کار کردیم ما توی این سالها این تجار رو چه بلایی سرشون آوردیم که نیستند، یا جرأت نمی‌کنند. این سیاستهای اصل44 برای چی بود، برای این بود که ما اقتصاد رو به مردم واگذار کنیم دولت دست بکشه. خب چه کار کردیم ما. یک دولت بی تفنگ بود برداشتیم اونها رو دادیم به یک دولت با تفنگ. این شد اقتصاد؟ این شد خصوصی‌سازی؟  این درست شد؟  او دولت ازش میترسیدند تازه تفنگ نداشت. حالا دادیم به یک دولتی که هم تفنگ داره هم رسانه داره همچی داره. خب کسی جرأت نمیکنه با اینها رقابت کنه.
بذرپاش، يک مهره خامنه اي هم نوشت: روحاني کل 38 سال نظام را زير سوال برد و توهين کرد... هيچکس از شعار عليه روحاني دفاع نميکند (اما) در سال 88 عدهاي عليه کل نظام شعار دادند اما بعضيها صدايشان در نيامد.
در حاليکه حداد عادل، مهره خامنهاي مدعي شد،حمله به روحاني در روز جمعه سازمان يافته نبوده، (منبع: تسنيم 3/4/96) تابش عضو کميسيون بودجه مجلس رژيم تأکيد کرد: «حرکتي که روز قدس صورت گرفت، نشان از سازماندهي آن در روزهاي قبل دارد و نميتوان بر آن نام رفتار خودسرانه نهاد».
کواکبيان،  عضو مجلس ارتجاع از باند روحاني نيز،گفت: «اصلا قبول ندارم که افرادي که به روحاني توهين کردند، خودسر بودند بلکه حتما سازماندهي شده بودند...آنها از يک جريان و جناح خاص هستند و من اين مسئله را بررسي کردم و بايد به اين مسئله رسيدگي شود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر