پنجشنبه، تیر ۰۸، ۱۳۹۶

#ایران# جام کنفدراسیون‌ها: شیلی پرتغال را شکست داد و به فینال رسید

varzesh d243e


شیلی ۳- پرتغال صفر

دیدار دو تیم شیلی و پرتغال شامگاه چهارشنبه (۲۸ ژوئن/ ۷ تیر) در مرحله نیمه‌نهایی جام کنفدارسیون‌ها در کازان برگزار شد. داوری این دیدار را علیرضا فعانی، داور ایرانی برعهده داشت. هر دو تیم بازی را با احتیاط شروع کردند. نخستین حمله خطرناک را کریستیانو رونالدو روی دروازه شیلی ایجاد کرد. ضربه‌ای که چندان کارآمد نبود.
در دقیقه ششم این دیدار سانچز موفق شد در برابر دروازه پرتغال خطرناک ظاهر شود. اما هشیاری دروازه‌بان پرتغال و خروج به موقع او مانع از گل شد. در نیمه نخست دو تیم چند بار دیگر نیز تلاش کردند، دروازه طرف مقابل را بگشایند، که این حملات بی‌نتیجه ماندند.
در اوایل نیمه دوم نیز پرتغال یکی دو حمله خطرناک بر روی دروازه شیلی ایجاد کرد. در دقیقه ۴۸، گومش ضربه‌ای از راه دور به سمت دروازه شیلی فرستاد که از کنار دروازه گذشت. خستگی بازیکنان تیم ملی فوتبال شیلی لحظه به لحظه در نیمه دوم افزایش می‌یافت. شتابزدگی در توزیع توپ باعث افزایش خطاهای بازیکنان این تیم می‌شد. در واپسین لحظات، شیلی مجددا سعی کرد خطراتی روی دروازه پرتغال ایجاد کند، که بی‌نتیجه ماندند.
نیمه دوم نیز بدون گل به پایان رسید و کار به وقت اضافه کشید. در دقایق پایانی وقت اضافه، آرتور ویدال و رودریگز امکان گشودن دروازه پرتغال را داشتند، اما تیرک دروازه مانع از به ثمر رسیدن ضربات آن‌ها شد. تلاش سانچز نیز در واپسین دقیقه ناکام ماند. کار به ضربات پنالتی کشید.
ضربه نخست پنالتی را آرتور ویدال با مهارت تمام وارد دروازه پرتغال کرد. پس از او هر دو بازیکن دیگر شیلی نیز، یعنی آرانگز و سانچز موفق شدند ضربات خود را به ثمر برسانند.
پرتغال در برابر درخشش دروازه‌بان شیلی، کلادیو براوو زانو زد. ضربه نخست پرتغال را بازیکن با تجربه این تیم، ریکاردو کوارشما زد که دروازه‌بان شیلی آن را مهار کرد. دو ضربه دیگر بازیکنان پرتغال، یعنی موتینیو و نانی نیز توسط براوو، دروازه‌بان شیلی مهار شدند. به این ترتیب با درخشش فوق‌العاده دروازه‌بان شیلی، این تیم به دیدار فینال جام کنفدراسیون‌ها راه یافت.
ریف تیم شیلی در مرحله فینال جام کنفدارسیون‌ها در دیدار روز پنجشنبه، ۲۹ ژوئن تعیین خواهد شد. در این دیدار دو تیم آلمان و مکزیک با هم روبه‌رو خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر