جمعه، تیر ۰۲، ۱۳۹۶

#ایران# مهدی رجبیان، آهنگ‌ساز و حسین رجبیان، فیلم‌ساز، با وثیقه از زندان اوین مرخص شده‌اند

مهدی رجبیان، آهنگ‌ساز و حسین رجبیان، فیلم‌ساز، با وثیقه از زندان اوین مرخص شده‌اند



پرونده این دو برادر برای اعمال ماده ۱۳۴ به شعبه تجدیدنظر فرستاده شده بود و تا زمان نهایی‌شدن تصمیم شعبه تجدیدنظر دادگاه انقلاب آزاد شده‌اند.
طبق این ماده، هرگاه جرائم فرد بیش از یکی باشد، فقط بالاترین مجازات قابل اجرا است.
هرچند آزادی مهدی رجبیان و حسین رجبیان فعلا به قید وثیقه است و موقتی، ولی وکیل برادران رجبیان ابراز امیدواری کرده است که در نهایت با اعمال این ماده، آنها رسما آزاد شوند.
به گزارش بی بی سی نیروی اطلاعات سپاه، مهدی رجبیان و حسین رجبیان را در مهر ماه ۱۳۹۲ دستگیر کرد. این دو در اردیبهشت ۱۳۹۴ به اتهام "توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام" هر یک به ۶ سال زندان و ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند . در دادگاه تجدیدنظر نیمی از حکم حبس آنها، به حبس تعلیقی تبدیل شد. یعنی تا زمانی که دوباره در دادگاه محکوم نشوند، آن سه سال حبس تعلیقی اجرا نمی‌شود.
به گفته کنش‌گران حقوق بشری، مهدی رجبیان، موسس سایت موسیقی "برگ موزیک"، متهم شده بود که با انتشار موسیقی زیرزمینی، "قصد ترویج بی‌اعتنایی به مقدسات" را داشته است.
آقای رجبیان در حال ضبط پژوهش تاریخ ایران به روایت سه‌تار بود که تمامی آن پروژه با توقیف استودیوی شخصی و هارد دیسک‌های حاوی صداهای ضبط شده متوقف شده است.
حسین رجبیان هم پس از اتمام اولین فیلم سینمایی‌اش دستگیر شد. آن فیلم که مجوز ساخت داشته، توقیف شد و تصاویر و صداهای نهایی شده فیلم به او بازگردانده نشده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر