دوشنبه، شهریور ۲۷، ۱۳۹۶

#ایران# اقدام کثیف و غیر انسانی در زندان اردبیل – خداحافظی یک زندانی




صبح امروز دوشنبه ۲۷ شهریور؛ دو زندانی شامل یک جوان ۲۳ ساله و یک مرد ۴۰ ساله در زندان اردبیل اعدام شدند.
اسامی زندانیان شاهین پارساجو متولد ۱۳۷۳به اتهام روابط جنسی و توصیف یوسفی ۴۰ ساله متاهل به اتهام نگهداری مواد مخدر اعدام شدند.
بر اساس همین گزارش شاهین پارساجو متولد ۱۳۷۳ چهار سال پیش به اتهام سرقت دستگیر و به سه سال زندان محکوم شده بود. پس از یک درگیری در زندان و شکایت یک زندانی؛ پرونده جدیدی برای وی تشکیل شد. با وجود اینکه شاکی رضایت داده بود؛ قاضی پرونده شاهین پارساجو جوان ۲۳ ساله را به مرگ محکوم کرد.
صبح امروز ۲۷ شهریور ماه؛ به دستور ناصر عتباتی دادستان اردبیل مسئولین زندان مرکزی اردبیل بر اساس لیستی از هر بند زندان عده ای را برای دیدن صحنه اعدام دو زندانی به محوطه اجرای حکم اعدام برده آنها را مجبور به دیدن صحنه جان دادن همبندیان خود کردند.
پنجاه زندانی بطور عام از محکومین به اعدام و زندانیان سابقه دار انتخاب شدند تا به اصطلاح درس عبرت بگیرند. این عمل برای تهدید و ارعاب و ترساندن زندانیان صورت گرفت.
زندانیان شاهد بودند که دو زندانی به نامهای شاهین پارساجو و توصیف یوسفی که روز قبل به قرنطینه زندان منتقل شده بودند؛ با غل و زنجیر به محوطه اعدام منتقل شده و به دار کشیده شدند. شاهین پارساجو پیش از اعدام با فریاد از همبندیان خود حلالیت طلبید و خداحافظی کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر