جمعه، شهریور ۳۱، ۱۳۹۶

#ایران# اعدامهای شتابان در ملا عام و قطع دست ۳ زندانی نزدیک ایام محرم چرا؟



روز پنجشنبه ۳۰شهریور ۴زندانی را در قم بدار آویخته شدند و دست سه زندانی را قطع کردند.
یونس داودی معاون  دادستان استان قم گفت حکم سه قطع دست برای سه زندانی اجرا شد و چهار حکم اعدام نیز به اجرا درآمد.
در آستانه ماه محرم حکومت با گسترش اعدام در زندانها و در ملا عام تلاش میکند که  با ترس آفرینی از حرکتهای اعتراضی در ماه محرم جلوگیری کند. شتاب و شدت عمل جنایتکاران به حدی است که در فاصله روزهای ۲۱ تا ۲۹شهریور پنج زندانی شامل:‌ یک جوان ۲۷ساله در اسلام‌آباد غرب و یک زندانی دیگر در شهرستان عنبرآباد در استان کرمان (۲۱شهریور)، یک زندانی در بلوار مدرس ایلام (۲۶شهریور)، یک زندانی در فلکه شهرداری سلماس (۲۳شهریور) و هم‌چنین یک زندانی دیگر در پارس آباد مغان در استان اردبیل (۲۹شهریور) در مقابل چشمان مردم بدار آویخته شدند. اعدام در ملا عام تنها جایی است که از حضور زنان و مردان در کنار هم به هیچ وجه ممانعت به عمل نمی آید و زنان و مردان برای ترسیدن و ناامید شدن در فاصله های بسیار نزدیک به هم هیچ منعی به حساب نمی آید.
طی روزهای ۲۷ و ۲۸شهریور شش زندانی در زندانهای شهرهای اردبیل؛ بروجرد؛ خرم‌آباد؛ مشهد و زنجان بدار آویخته شدند. یک زندانی زن در میان اعدام شدگان روز ۲۷شهریور بود. در روز ۲۸شهریور نیز یک جوان ۲۳ساله در حالی اعدام شد که به‌خاطر سرقت به سه سال حبس محکوم شده بود اما در یک پرونده‌سازی جدید به اعدام محکوم شد. او را همراه یک زندانی دیگر در شرایطی که دست و پایشان در زنجیر بود بدار آویختند. به دستور دادستان جنایتکار اردبیل؛ حدود ۵۰تن از زندانیان مجبور به تماشای صحنه اعدام همبندیان خود شدند.
 ۱۳زندانی از روز شنبه ۲۷شهریور برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان گوهردشت منتقل شده‌اند.
همه این احکام اعدام و زندان و شکنجه وقطع دست و .. در حالیست که دزذها و بزرگترین جنایتکاران تاریخ بر کشور حکومت میکنند و خود رییس قوه قضاییه بزرگترین پرونده دزدی را دارا میباشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر