یکشنبه، دی ۰۶، ۱۳۹۴

#ایران#iran# وزارت دفاع افغانستان: شهر استراتژیک سنگین مجدداً تسخیر شد

تاريخ: AM 10:32:01 1394/10/6

شهر استراتژیک سنگین در افغانستان  مجدداً تسخیر شد



 
 
دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز شنبه ۵ دی 1394 با اعلام این‌که نیروهای امنیتی این کشور کنترل بازار ولسوالی سنگین را به دست گرفته‌اند اعلام کرد: تلاش برای پاکسازی ولسوالی سنگین از شبه‌نظامیان بنیادگرای طالبان آغاز شده‌است.
او همچنین اضافه کرد: در حال حاضر از شدت جنگ در ولایت هلمند به‌خصوص ولسوالی سنگین کاسته شده‌است و اسلحه و مهمات کافی نیز برای نیروهای امنیتی مستقر در شهر استراتژیک سنگین رسیده است.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان همچنین اعلام کرد که در حمله‌های هوایی ارتش در سراسر افغانستان در ۲۴ ساعت گذشته دست‌کم ۳۵ شبه‌نظامی بنیادگرا کشته شده‌اند. او همچنین ضمن تأیید کمک رسانی از طریق هوا به نیروهای امنیتی افغانستان اضافه کرد: از طریق زمین نیز یک کاروان بزرگ نیروهای امنیتی افغان تا ساعتهایی دیگر به سنگین خواهند رسید.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان هم، ضمن اعلام کمک رسانی از سوی نیروهای امنیتی به غیرنظامیان گفت: هنوز از تلفات غیرنظامیان در ولسوالی اطلاعاتی در دست نیست.

این در حالی است که هفته گذشته نیروهای طالبان ضمن پیشروی تا مرکز ولسوالی سنگین تنها موفق به تسخیر مقر یک واحد ارتش نشدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر