دوشنبه، دی ۰۷، ۱۳۹۴

#ایران#iran# معنی و مفهوم اعترافها باندهای رژیم، در زمینه اقتصاد کشور

اقتصاد فاسد و بحران زده رژیم

28.12.2015


 
 
این روزها با نزدیک شدن به نمایش انتخابات رژیم بازار آمار و ارقام در مورد مسائل اقتصادی نیز در میان باندهای رژیم فعال شده است. یکی می‌بافد و دیگر رشته‌های او را باز می‌کند. از جمله در مورد نرخ تورم که مرکز آمار رژیم نرخ نقطه به نقطه را 9و 9 دهم درصد اعلام کرد و روحانی هم در سخنرانی‌اش در شهرری آن را از دستاوردهای دولت خود برشمرد. اما در باند مقابل روزنامه حکومتی جوان روز سوم دی نوشت: ”گران کردن خدمات دولتی باعث تورم ۱۲.۲ درصدی است، وگرنه باید نرخ تورم پایین‌تر هم می‌آمد“.
این روزنامه اضافه کرد این نرخ تورم: ”برخلاف تبلیغات رسانه‌های حامی دولت با کاهش شدید تقاضا و کاهش قدرت خرید مردم و بلاتکلیفی وضعیت بخش اقتصادی حاصل شده و حتی دولت نقش جلوگیری را در کاهش نرخ تورم داشته است“.

البته در عالم واقع آنچه که به مایحتاج مردم برمی‌گردد نه تنها چیزی کاهش نیافته بلکه افزایش قیمت هم داشته است. بر اساس گزارش مرکز آمار رژیم ”شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها نسبت به ماه مشابه سال قبل 6 درصد افزایش نشان می‌دهد“، همچنین ”بالاترین تورم گزارش شده مربوط به بخش آموزش و بهداشت و درمان با تورم ۱۷.۴ و ۱۶.۵ است“.

از طرف دیگر به‌رغم ادعای بازشدن گره مشکلات با شروع برجام، باند مقابل از شدت گرفتن رکود گزارش می‌دهد. از جمله روزنامه حکومتی کیهان با یادآوری پیش‌بینی طیب نیا در سال گذشته نوشت: ”روز 28اسفند ماه 93 وزیر اقتصاد در اظهاراتی از اوضاع خوب اقتصاد و بورس در سال 94 خبر داد“ این رسانه باند خامنه‌ای سپس از افت 30هزار واحدی بازار بورس خبر داد و نوشت: ”مقدار شاخص بورس از 90هزار واحد در سال 92 به 60هزار واحد در شرایط کنونی رسیده است“. (روزنامه حکومتی کیهان 3دی 94)

طیب نیا وزیر اقتصاد رژیم هم بار دیگر همه بدبختیهای اقتصادی گریبانگیر رژیم را به فساد و چپاول دوران احمدی‌نژاد ربط داد و با اعلام ارقام حیرت انگیزی گفت: ”اگر دست‌کم نرخ هزار تومانی را برای نرخ دلار در دولتهای نهم و دهم در نظر بگیریم، ٨٠٠ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای نفتی و ١٠٠هزار میلیارد تومان از محل واگذاریها برای دولت قبل به‌دست آمده است به‌جز این، ٥٤٠ هزار میلیارد تومان هم از جیب بانکها برداشته و در کنار این، مطالبات پیمانکاران در بخش‌های مختلف را نپرداخته... . این ارقام در مجموع رقمی حدود یک‌هزار‌ و ٤٤٠ هزار میلیارد تومان (یکهزار و چهارصد و چهل تریلیارد تومان) را برای دولت قبل به ارمغان آورده است. این جمله به این معناست که رئیس دولتهای نهم و دهم علاوه بر پول‌های هنگفت نفت از هر‌جا که می‌توانسته برای اهداف دولت خویش صرف کرده است که تا این لحظه هم محل خرج آنها مشخص نیست“. (روزنامه حکومتی شرق 3 دی 94).

هر چند که باندهای حکومتی برای کشیدن فرش از زیر پای یکدیگر در دوران نمایش انتخابات تلاش می‌کنند با ارائه بخشی از خیانتها و فساد طرف مقابل، دست یکدیگر را رو کنند، اما آنچه که در عمل بارز می‌شود، چیزی جز کارکرد کلیت نظام سراپا تبهکار و چپاولگر آخوندی در عرصه اقتصادی نیست. امری که به‌رغم تلاش برای گرم کردن تنور نمایش انتخابات، تنور خشم انفجاری جامعه برای نفی تمامیت رژیم را گرم می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر