پنجشنبه، مهر ۰۱، ۱۳۹۵

#ایران#Iran# یعقوب العمار، عضو ارشد ائتلاف مخالفان رژیم بشار اسد کشته شد

media

22.9.2016

 

 به گزارش رادیو فرانسه فارسی در جریان انفجاری مهیب، در مسیر حرکت کاروان گروهی از اعضا ارشد ائتلاف مخالفان بشار اسد در جنوب سوریه، یک عضو ارشد این ائتلاف به همراه ۱۲ تن دیگر کشته شد. یعقوب العمار، وزیر تشکیلات محلی در دولت موقت ائتلاف مخالفان سوریه و تعداد دیگری از مقامات عالیرتبه محلی در جریان این انفجار کشته شدند.
بدنبال انفجار مهیب که روز پنج‌شنبه ۲۲ سپتامبر/اول مهر، در منطقه درعا در جنوب سوریه رخ داد، پنج خودور بطور کامل منهدم شد و ده‌ها تن دیگر هم زخمی شدند.

یعقوب العمار، عضو ارشد ائتلاف مخالفان رژیم سوریه از چند ماه پیش و در پی حمله به زندانی در اطراف شهر درعا آزاد و به اردن گریخته بود. از یعقوب العمار بعنوان علیرتبه‌ترین چهره ائتلاف مخالفان سوری در جنوب این کشور یاد می‌شود.

دولت موقت ائتلاف مخالفان سوریه، در ماه نوامبر ۲۰۱۳ اعلام موجودیت نمود. اما در پی کناره‌گیری برخی از چهره‌های عالی‌رتبه، بارها این تشکیلات ترمیم گردید. دولت موقت ائتلاف مخالفان سوریه وظیفه هدایت و سازماندهی اقدامات شبه‌نظامیان مخالف رژیم بشار اسد در مناطق تحت کنترل مخالفان را برعهده دارد.
استان جنوبی درعا، صحنه نخستین تظاهرات علیه رژیم بشار اسد در سال ۲۰۱۱ بود. این منطقه بارها شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش بشار اسد و ارتش آزاد سوریه بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر