شنبه، تیر ۰۸، ۱۳۹۲

دستگیری شهروندان اسلواکی در ایران به اتهام جاسوسی

993041_283422181802470_669720470_n

وزارت امور خارجۀ اسلواکی تأئید کرد که شماری از شهروندان این کشور در ایران توسط رژیم آخوندی به اتهام جاسوسی دستگیر شده اند؛ دستگیرشدگان متهم‌اند که از تأسیسات نظامی رژیم حین پرواز با چتر عکسبرداری کرده اند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلواکی، خبر داد که شماری از شهروندان این کشور در ایران به اتهام جاسوسی دستگیر شده اند و اینکه این وزارتخانه سرگرم گفتگو با مقامات رژیم دربارۀ دستگیرشدگان است.
به نوشتۀ جراید اسلواکی، یک گروه از شهروندان این کشور که ورزش پرواز با چتر را انجام می دهند به اتهام جاسوسی از سوی جمهوری اسلامی دستگیر شده اند. شهروندان اسلواکی که سه هفتۀ پیش دستگیر شده اند متهم اند که از تأسیسات نظامی جمهوری اسلامی حین پرواز با چتر عکسبرداری کرده اند.
سال گذشته یک شهروند جوان اسلواکی که در رشتۀ ارتباطات فعالیت می‌کند توسط مقامات جمهوری اسلامی به اتهام جاسوسی به سود سازمان اطلاعات آمریکا، سیا، دستگیر شده بود؛ او پس از چهل روز از زندان آزاد شد. رسانه‌های ایرانی مدعی بودند که این جوان با دانشمندان ایرانی تماس گرفته بود تا در مورد پیشرفت‌های علمی ایران کسب اطلاع کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر