پنجشنبه، تیر ۰۶، ۱۳۹۲


ـ حضور و سخنراني هيأت كنگره آمريكا و باب فيلنر شهردار سن دياگو
-سخنرانيهاي نمايندگان كنگره از هردو حزب دموكرات وجمهوريخواه، خانم شيلاجكسون لي و ويليام ليسي كلي و قاضي تدپو
قاضي تدپو، ر‌ئيس زير كميته تروريسم و منع تكثير و تجارت دركنگره آمريكا
خيلي متشكرم، به پسران آزادي و دختران دموكراسي ايران ميگويم كه من حامل سلام و درودهاي كنگره ايالات متحده آمريكا براي شما هستم.
اسم من تد پو و اهل تگزاس هستم. و از جانب هم شهريان تگزاسي ام به شما سلام ميكنم.
من خوشحالم كه همراه با دوستم عضو كنگره از تگزاس، شيلا جكسون لي و دوستم ويليام كلِي از ايالت بزرگ ميسوري اينجا هستم.
زماني نه چندان دور، من به همراه اعضاي كنگره ايالات متحده به عراق سفر كردم. ما با مالكي ديدار كرديم، ما يك درخواست عمده داشتيم و ميخواستيم به اشرف برويم و خودمان ساكنان اشرف، وضعيت و شرايط آنجا را از نزديك مشاهد كنيم، و جواب او نه، نه، نه، بود. چون او (مالكي) چيزي براي پنهان كردن داشت. و مالكي همچنان چيزي براي پنهان كردن در ليبرتي دارد. او حملات به كمپ ليبرتي را محكوم ميكند اما در پشت پرده، اثر انگشت او در اين حملات عليه دوستان و بستگان شما در كمپ ليبرتي در همه جا هويدا است.
دستيابي به آزادي هميشه سخت بوده است. ولي ما موفقيت هايي هم بدست آورده ايم، اجازه بدهيد فراموش نكنيم كه زمان زيادي برد تا سرانجام وزارت خارجه ايالات متحده را قانع كنيم تا مجاهدين خلق را از ليست خارج كند و به طور مناسبي صورت گرفت. هرچند كه بايد سالها پيش انجام ميشد ولي اين يك موفقيت است. و من از ساير اعضاي كنگره و سنا كه اين موضوع را دنبال كردند، تشكر ميكنم. همچنين مايلم شما را مطلع كنم كه چندي پيش با حمايت 100 تن از اعضاي كنگره، قطعنامه اي را ارائه دادم كه حملات عليه ليبرتي را محكوم ميكند و بيش از 100 تن از اعضاي مجلس نمايندگان كنگره ايالات متحده اين قطعنامه را پشتيباني كرده اند.
اجازه بدهيد بطور مشخص با شما دختران دموكراسي صحبت كنم، شما دختران ايران، ما به شما در اين نبرد نيازمنديم، ما به شما در اين جنگ نياز داريم، اين تنها براي شما نيست، بلكه براي دختران شما و پسران شما هم هست، و من ر‌ئيس جمهور رجوي را به خاطر كوشش و كاري كه انجام ميدهند، تحسين ميكنم. اجازه بدهيد نكته اي را به شما بگويم، مادر بزرگم كه من را بزرگ كرد همواره به من ميگفت هيچ چيز قوي تر از زني نيست كه تصميم خود را گرفته باشد و رئيس جمهور منتخب رجوي تصميم خود را گرفته است. و من به شما دختران ايران ميگويم، شما دختران دمكراسي، به پاخيزيد، قيام كنيد تا صداي شما شنيده شود، ساكت نباشيد، ما به صداي دختران ايران در اين مبارزه نياز داريم.
برخي در جهان ميگويند دولت جديد در رژيم ايران متفاوت است، عجله نكنيد، عجله نكنيد. هر زماني كه فردي در رژيم ايران بر سرقدرت گماره ميشود، رهبر رژيم همه كانديداها را انتخاب ميكند. در اين رژيم شما انتخابات نداريد، بلكه  انتصاب داريد. و اين اتفاقي بود كه در ايران به وقوع پيوست.
شما ميدانيد كه در كمپ ليبرتي آزادي نيست. اين يك اسم طعنه آميز براي كمپ ليبرتي است، آنجا  همه چيز هست به جز آزادي. جاي امني نيست، و تصادفي نيست كه در روز انتخابات، يكبار ديگر مورد حمله قرار گرفت. بيشتر شبيه يك زندان است و در واقع همانطور كه شهردار جولياني گفت اين بدتر از يك زندان است و يك اردوگاه كار اجباري است. زيرا در زندان شما از ملاقات با وكلاي خود برخوردار هستيد، در زندان شما ميتوانيد با خانوادتان ديدار داشته باشيد. در زندان، دولتها كسي را به قتل نمي رسانند. كمپ ليبرتي چيزي جز يك اردوگاه كار اجباري نيست. در كمپ ليبرتي، ساكنان پشت ديوارها نگه داشته شده اند، ديوارهاي نگراني و ديوارهاي سركوب. آنها بايد فوراً يعني همين الآن به كمپ اشرف منتقل شوند.
هيچ قتل ديگري توسط دولت عراق نبايد صورت بگيرد، هيچ ارعاب خارجي توسط رژيم ايران و حزب الله نبايد ايجاد شود. التزام ايالات متحده حفاظت از ساكنان كمپ ليبرتي است. عدالت اين را حكم ميكند و عدالت آن چيزي است كه ما انجام ميدهيم. آرمان نيل به آزادي مشكل بوده است، ولي آزادي همواره سخت به دست آمده است، آزادي با پرداخت هزينه و گران به دست آمده است. دوستان و بستگان شما براي آزادي جان باخته اند ولي به شما ميگويم كه آزادي باز خواهد گشت، شايد نه امروز يا روز بعد،  ولي آن روز، آن فردا ، حتماً فرا خواهد رسيد.
براي سركوب شدگان كره زمين يك شعله اي وجود دارد كه هرگز خاموش نميشود. حتي تاريك ترين شب، وقتي خورشيد طلوع ميكند، به پايان ميرسد. بنابراين در اين هدف آيا به من مي پيونديد؟ چه كسي قوي و محكم است كه در كنار من بايستد، در جايي فراتر از موانع، جهاني كه مدتها است در انتظار مشاهده آن هستيد، وجود دارد.  آيا آواز مردم را مي شنويد؟ اين همان آينده يي است كه وقتي فردا فرا ميرسد، آنها با خود مي آورند، بنابراين آيا به ما در اين هدف مي پيونديد؟ چه كسي قوي و محكم است تا در كنار من بايستد زيرا در جايي فراتر از موانع موجود، جهاني هست كه مدتهاست آنها ميخواهند آن را ببينند، آيا آواز مردم را مي شنويد؟ آيا صداها را مي شنويد؟ اين همان آينده يي است كه وقتي فردا فرا ميرسد، آنها آن را با خود مي آورند، و من به شما ميگويم، اي جنگجويان آزادي ايران، فردا فرا ميرسد وقتي شعله آزادي روشنايي مي بخشد، جوهره انساني همه مردم ايران شكوفا مي شود و ديوارهاي سركوب فرو خواهد ريخت، زيرا ما در تاريكي شب كنار نخواهيم رفت و بدون جنگ ناپديد نخواهيم شد. هدفمان حق است، انگيزه مان عادلانه است، اميدوارم كه به زودي در ايران آزاد و امن  با شما ديدار خواهيم كرد.  بسيار متشكرم
ويليام ليسي كلي، عضو كميته خدمات مالي كنگره آمريكا
خانم رجوي، رهبران جنبش دموكراسي ايراني و دوستان شجاع من، چند سال پيش افرادي از جامعه ايرانيان مقيم آمريكا در شهر سنت لوئيس از خانم رجوي و حاميان
شجاع او از سراسر جهان گفتند، كساني كه براي آزادي وطن خود و دفاع از پناهندگان بيگناه ميجنگيدند. آنها از من خواستند كه يكي از صداهاي آنها در كنگره باشم، تا به جهان بگويم كه مردم ايران از ديكتاتورهاي مذهبي و تروريستي كه اكنون بركشور شان حاكمند، حمايت نميكنند. آنها همچنين من را در مورد بيعدالتي هاي  وحشتناكي كه پناهندگان بيگناه ايراني نخست از كمپ اشرف و اكنون در ليبرتي متحمل شدهاند، مطلع كردند.
هيچ شكي نيست كه رژيم ايران به توليدكننده و تحريك كننده اصلي بي ثباتي در خاورميانه و ديگر نقاط تبديل شده است. شما ميتوانيد رد انگشتهاي خشونت تهران درافغانستان، بيروت، عراق، يمن، لبنان، آفريقا، آسيا و آمريكاي جنوبي، و از همه وحشتناكتر، شما ميتوانيد نتايج حمايت رژيم تهران از سركوب وحشيانه را در ريختن خون 90 هزار شهروند سوري بيگناه كه توسط رژيم جنايتكار اسد كشته شدند بيابيد، و اين رژيم كماكان از حمايت كامل رژيم ايران بهره ميبرد.
دوستان،
من به همكارانم در كنگره ميپيوندم و از قطعنامه شماره 60 مجلس نمايندگان آمريكا حمايت ميكنم كه از دولت آمريكا ميخواهد از بستگان و اعضاي خانواده شما كه در كمپ  ليبرتي هستند حفاظت كند.
ميدانيم كه درهمين ماه انتخاباتي در ايران برگزار شد. اما انتخاب يك رئيس جمهور جديد براي رژيم حاكم  هيچ چيز را تغيير نميدهد. ما در مورد رژيم ايران از روي انتخابهايش قضاوت خواهيم كرد. ما رژيم ايران را اينطور قضاوت ميكنيم كه آيا حمايت مرگبار خود از رژيم بيرحم سوريه را متوقف خواهد كرد؟ و ما رژيم ايران را با اين معيار قضاوت ميكنيم كه آيا حمايت فعال خود از سازمانهاي تروريستي در سراسر جهان را متوقف ميكند يا خير؟ همچنين، ما رژيم ايران را با اين معيار قضاوت ميكنيم كه آيا سركوب وحشيانه و خشونتبار خود عليه همه مخالفان سياسي را متوقف ميكند يا خير؟
دوستان، من به حمايت از جنبش مقاومت شجاعانه شما افتخار ميكنم و شانه به شانه در كنار شما هستم براي مبارزه به خاطر ايراني كه بالاخره از ستمگري، افراطگرايي، و سركوب رها ميشود.
باشد كه اين  به خواست خدا و به زودي محقق شود. با تشكر فراوان از همه شما
باب فيلنر، شهردار شهر «ساندياگو»
من يك عضو 20ساله كنگره آمريكا و شهردار ساندياگو در كاليفرنيا هستم. از اين استقبال گرم شما تشكرميكنم. من اين راه طولاني را به خاطرشما آمده ام. شما الهام بخش هستيد. شجاعت، تعهد و پايداري شما ما را به اينجا رسانده است. مدت زمان زيادي طول كشيد تا نام سازمان مجاهدين از ليست تروريستي خارج شود. و اكنون زمان حذف رژيم ايران است. و ما آمده‌ايم تا از رئيس جمهور برگزيده شما مريم رجوي حمايت كنيم، كسي كه رهبري اين نبرد خستگي ناپذير را بر عهده داشته است. نبردي عليه تروريسم، نبردي عليه بنيادگرايي، نبردي عليه استبداد، نبردي براي ايران آزاد و نبردي براي يك سرزمين صلح آميز. شما برنامه ده ماده‌اي او را شنيده‌ايد. چه كسي مي‌تواند عليه آن باشد؟ براي همه قابل درك است براي آينده ايران و آينده تمام جهان قابل درك است. چه كسي مي‌تواند عليه بيانيه حقوق بشر باشد؟ چه كسي مي‌تواند عليه يك ايران غير اتمي باشد؟ اين طرحي است كه بايد در آينده ما را راهنمايي كند، بايد آمريكا را در آينده راهنمايي كند و به عنوان يك مقام رسمي در آمريكا به عنوان شهردار سانديگو، ما همه شهرداران، فرمانداران و مقامات رسمي را فرا مي‌خوانيم تا اين ديدگاه را به عنوان راهي رو به آينده ايران به رسميت بشناسند. ما همه در اين مسير از شما حمايت مي‌كنيم. ما سؤال مي‌كنيم كه سه دهه امتياز دادن، مذاكره و استمالت توسط جمهوري خواهان و دموكراتها ما را به كجا رسانده است؟ سركوب و تروريسم بيشتر، يك برنامه هسته‌اي. بنابراين ما با شما عليه هرگونه ادامه دادن به استمالت مي‌ايستيم. ما با شما براي يك ايران آزاد مي‌ايستيم. ما با شما و خانم رجوي مي‌ايستيم تا همين حالا به اين استبداد پايان دهيم. ما همه شهروندان خود در آمريكا و سراسر جهان را فرا مي‌خوانيم تا از برنامه ده ماده‌اي حمايت كنند. ما پيروز خواهيم شد. مردم ايران آزاد خواهند شد و آرزوهايمان تحقق خواهند يافت.
شيلا جكسون لي، عضو كميته امنيت داخلي و كميته قضايي كنگره آمريكا
من خواهر شما هستم، شما خانواده من هستيد، و ما با هم در مبارزه پايداري ميكنيم و هرگز و هرگز تسليم نمي شويم. من افتخار ميكنم كه در اينجا همراه با جمهوريخواهان و دموكراتها اينجا هستم، دوست عزيزم نماينده كنگره تد پو، نماينده كنگره ويليام ليسي، شهردار باب فيلنر، يك نويسندة آزاديخواه، و ما در اينجا اينجا ايستاده ايم. به عنوان آمريكاييها، متحد، جمهوريخواه و دموكرات، براي آزادي با شما ميجنگيم. ما هرگز تسليم نخواهيم شد.
به خواهر عزيزم، به همة شما، سلام،
به خواهر عزيزم به رئيس جمهور منتخب، به مبارزين آزادي، به زني بزرگ يعني رئيس جمهور منتخب، خانم مريم رجوي،
من ميخواهم در اين چند لحظه كوتاه با شما باشم و از كساني كه به اينجا آمده اند قدرداني كنم. كشيشهاي مسيحي از كليساهاي مسيحيت، اميدوارم آنها هر جا كه هستند به پا خيزند. من ميخواهم شما بدانيد كه آنها از آمريكا آمده اند، مثل كشيش مكس ميلر از ”مانت هيبرم“ كه رئيس انجمن بپتيست ها است و شامل صدها كشيش ميشود.  يا كشيش ديوي پانچ از ”گريتر داي“ از كليساي ميشنري بپتيست كه به اينجا آمده اند تا با شما باشند. يا اسقف شلدون بيدي از ”هاروست تايم“ كه از تكزاس و آركانزاس و جاهاي ديگر به اينجا آمده اند. آنها در همبستگي با شما به اينجا آمده اند.
به من اجازه بدهيد اين پيام را به آنها كه در پي آزادي هستند، در كمپ ليبرتي، بفرستم. آنهايي كه بايد فوراً به كمپ اشرف بازگردانده شوند. من با برادران و خواهرانم در كمپ ليبرتي و با فرزندانم كه در آنجا هستند و رهبري آينده ايران را در دست دارند، صحبت ميكنم. ما شما را ترك نخواهيم كرد. ما با شما خواهيم بود و شما به آزادي دست خواهيد يافت.
اين مقاومت ايران است. اين ميراث تاريخ طلايي ايران است. وقتي شما آزادي را جشن گرفتيد، در زماني كه روابط و مناسبات جامعه شما بر اساس آزاديهاي مذهبي و اجتماعي باشد، شما وارث آنها خواهيد بود. شما كساني هستيد كه از اين ميراث برخوردار  خواهيد بود. ميراث كورش كه يهوديان را آزاد كرد. شما فرزندان همانها هستيد، ما نميتوانيم نبود آزادي را تحمل كنيم.
نبرد شما، نبرد من است.  درمورد حمله خشونت بار هفتة گذشته، خواهش ميكنيم درك كنيد كه هيچ اختلافي بين كساني كه در آمريكا حمله خشونت بار هفته گذشته را محكوم ميكنند نيست، شامل وزير امور خارجه كه آن را محكوم كرد و با قلب و ذهن خود اين را به رسميت ميشناسد كه ما بايد، ما بايد آنهايي را كه در كمپ ليبرتي مبارزه ميكنند آزاد كنيم. آنها را آزاد كنيد و اجازه دهيد كه به كمپ اشرف بروند.
من مدتهاست كه با شما بوده ام. به ياد مياورم كه در بسياري ساعات در جلسات كنگره، ما خواهان خارج كردن نام مجاهدين از ليست بوديم. من هم مثل شما، حملات را به ياد مياورم، صحبتهاي نااميدكننده را به ياد مي آورم، شيلا جكسون لي يك تروريست است. ولي من تكان خوردني نبودم. چرا كه وقتي حق با شماست و شما تاريخچة مقاومت ايران را داريد، شما را نميتوانند تكان بدهند.
من ميخواهم، ميخواهم كه اين محدوديت از رئيس جمهور منتخب ما برداشته شود. من ميخواهم كه اين محدوديت از شما برداشته شود، من ميخواهم كه شما آزاد باشيد.
مارتين لوتر كينگ گفت كه تغيير به سادگي به دست نمي آيد بلكه بايد با مبارزة مستمر آن را به دست آورد. پس همانطوركه او به ما در آمريكا گفت، ما بايد كمر راست كنيم و براي آزادي خود مبارزه كنيم. به هيچ كس اجازه ندهيد كمر شما را خم كند. شما خواهيد ايستاد. شما ايستاده ايد، شما براي آزادي ميجنگيد.
آنهايي كه كشته شدند جان خود را بيهوده از دست ندادند. ما آمدن آنها را خواهيم ديد و آنها آزاد خواهند شد. تسليم نشويد چون ما تسليم نخواهيم شد، ما را تروريست بناميد، ما را جنگجويان آزادي بناميد، ما از كلمات نمي ترسيم، ما آماده ايم تا براي آزادي بجنگيم.
من در مورد آزاديهاي برابر براي زنان به رئيس جمهور رجوي مي پيوندم. به عنوان يك عضو كميتة قضايي، من به او مي پيوندم تا يك سيستم قضايي مستقل را كه تحت تأثير محافل آخوندي نباشد كه بتوانند روي آن تأثير بگذارند، بنا كنيم. ما سيستمي ميخواهيم كه پاك باشد و به همة مذاهب احترام بگذارد.
همانطوريكه به شما گفتم من اين سفر را با برخي از دوستانم در اينجا از مدتها قبل شروع كردم. علاوه بر سخنرانان حاضر، شما ميدانيد كه در جنگمان براي حذف نام مجاهدين از ليست ما نامه ها نوشتيم، با وزير امور خارجه صحبت كرديم، شما در دادگاه شكايت كرديد و ما از شما حمايت كرديم، و البته به ياد دارم كه در ساعات 2 و 3 و 4 صبح با نمايندة ويژه صحبت ميكردم، نه به خاطر اينكه من يك نمايندة كنگرة آمريكا هستم، بلكه براي اينكه كار درست همين بود و قلبم با شما بود، شما شايستگي اين را داشتيد. ما بايد در هر زماني كه لازم باشد و از ما خواسته شود همينطور بايستيم.
به نمايندگي از كنگرة آمريكا، ما اينجا هستيم كه از يك جنبش دموكراسي در ايران حمايت كنيم. ما از مقاومت سازمان يافته توسط زنان، دانشجويان، جوانان و بقية اقشار جامعه حمايت ميكنيم. ما از مقاومت ايران حمايت ميكنيم و از تهمتهاي افراط گرايي فاصله ميگيريم چون واقعيت ندارند. ما خواهان فشار بين المللي شامل تحريمهاي ديپلوماتيك، نظامي و نفتي عليه همة كساني كه سد راه شوند، هستيم. ما ميخواهيم كه عراق به قول خود عمل كند و ساكنان ليبرتي را آزاد كند و بگذارد در آزادي و عدالت زندگي كنند، به اشرف بر گردند و بتوانند آزاد باشند.
دوستان من، من اين راه دراز را به اين خاطر آمده تا شما را متقاعد كنم كه شما تنها نيستيد و شما را با اين نتيجه ترك ميكنم كه ما با هم در آمريكا متحد هستيم و شما افتخار كنيد به اينكه اگر از شما بپرسند چه تاثيري ميتوانيد داشته باشيد، شما ميتوانيد بگوييد صداي شما بر شنوندگان شما تأثيرات فوق العاده دارد و براي ما كه زمانهاي پرچالشي را در آمريكا پشت سر گذاشته ايم  و توانستيم با دكتر مارتين لوتر كينگ در آفتاب بايستيم. او دريافته بود كه همة اينها به ارزشهاي آمريكا ربط دارد. در انتها كلامي از او را كه در يك زندان در برمينگهم گفت تكرار ميكنم، او در نامه اي به آنهايي كه او را اغتشاشگر خوانده بودند نوشت. اين كلام نهايي من هم هست و آن را با خود در قلبم به همراه خواهم برد: ”بي عدالتي در هركجا، بي عدالتي در همه جاست“. اگر بي عدالتي در مورد كمپ اشرف وجود دارد، جهان بايد در كنار شما بايستد. و وقتي جهان در كنار شماست ”ما بايد پيروز شويم“.”ما بايد پيروز شويم“.”ما بايد پيروز شويم“.
پاتريك كندي:سخنران بعدي را بيشتر افراد ميشناسند، نه تتها دوستان بلكه دشمنان هم. هم براي شما دوست و براي ملاهاي تهران هيچ دشمني بزرگتراز او نيست، رئيس جمهور شما، رئيس جمهور مريم رجوي.



مريم رجوي: مايلم از شما صميمانه تشكر كنم به خاطر تلاشهايتان در دفاع از مجاهدان اشرف و ليبرتي و حمايتتان از لغو نامگذاري سازمان مجاهدين خلق ايران. شما با ايستادگي در مقابل سياست غلط وزارت خارجه و با پافشاري بر حقوق ساكنان اشرف و ليبرتي تعهد خود را به ارزشهاي حقيقي ايالات متحده نشان داديد.  شما پيشتازان يك سياست جديد در آمريكا بر پايه آزادي و حقوق بشر، عليه تهديد بنياد گرايي و تروريسم ملاهاي رژيم هستيد. من مطمئن هستم كه نام، كما اينكه شجاعت شما براي هميشه در تاريخ ايران، آمريكا، خاورميانه و تمامي دنيا باقي خواهد ماند. بسيار متشكرم و خدا همگي شما را حفظ كند.
قاضي تدپو: خانم رجوي از جانب كنگره ايالات متحده ميخواهم اين لوح را در يك شيشه مهر وموم شده به شما تقديم كنم. وقتي ايران آزاد شد و شما رئيس جمهور آن خواهيد بود. ما با هم اين شيشه را خواهيم شكست و نان را در تهران تقسيم خواهيم كرد.
باب فيلنر: خانم رجوي شما با بانوي اول سانديگو ملاقات كرده و با يكديگر خواهر شدهايد. شما بانوي اول ايران هستيد، و ما ميخواهيم شما اين سمبل بانوي اول سنديگو را بپذيريد زيرا اين زنان هستند كه ما را آزاد خواهند كرد.  متشكرم

شيلا جكسون لي: خانم رئيس جمهور منتخب، ما با شما خواهر شدهايم، چالش رهبري عظيم شما در سراسر دنيا پراكنده است، من به شما اين حلقه طلايي كه سمبل كنگره آمريكا و اتحاد ماست را به شما تقديم ميكنم و براي  فرزندان شما اين يك رنجيره كليدي است و شما نقش  كليدي براي آزادي آنها داريد. آنها آزاد خواهند شد، ما به شما با آزادي آنها افتخار ميكنيم.      






    


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر