دوشنبه، آبان ۰۶، ۱۳۹۲

12:00:43 PM 1392/8/6
تجمع اعتراضات دانشجویی - آرشیو
تجمع اعتراضات دانشجويی - آرشيو
اعدام جمعی و اعتراضات پيرامون آن در سنندج و زاهدان و بالا گرفتن حرکات اعتراضی در شهری مختلف
اعتراض و قيام
هر فرصت، هر زمان، هر مکان

تجمع اعتراضی خانواده های زندانيان سياسی اعدام شده در زاهدان
همدردی مردم سنندج با خانواده زندانی سياسی اعدام شده حبيب الله گلپری پور
تشديد تدابير امنيتی رژيم آخوندی در سنندج از ترس اعتراضات مردمی
شکنجه زندانی سياسی کرد رضا اسماعيلی قبل از اعدام
اعتراض دانشجويان خوابگاه کوی دانشگاه تهران
تجمع اعتراضی دانشجويان دختر دانشگاه آزاد قم
اعتراض ساکنان منطقه المپيک در غرب تهران به جمع آ وری بشقاب های ماهواره يی
تجمع اعتراضی صدها شيرازی در مخالفت با تجزيه استان هرمزگان
تجمع اعتراضی کارگران شرکت گلرنگ کرمانشاه
اعتراض مردم روستاهای اطراف شهر گهواره در کرمانشاه
اعدام يک زندانی جوان در گچساران

جمعی کثيری از خانواده ها و بستگان اعدام شدگان به همراه مردم زاهدان روز يکشنبه 5آبان در اعتراض به اعدام عزيزانشان ابتدا در مقابل استانداری رژيم و سپس در مقابل دادستانی جنايتکار رژيم تجمع کردند. تجمع کنندگان خواستار تحويل گرفتن پيکر عزيزانشان برای برگزاری مراسم خاکسپاری شدند. مأموران سرکوبگر نيروی انتظامی در وحشت از گسترش اين حرکت اعتراضی خانواده های اعدام شدگان را محاصره کرده و مانع پيوستن مردم به آنها می شدند.



محمد مرزيه دادستان جنايتکار رژيم در زاهدان به خانواده ها گفته است اعدام شدگان را به خاک سپرده اند و مراسم خاکسپاری انجام شده است. اما خانواده ها به او اعلام کرده اند تا زمانی که پيکر عزيزانمان را نگيريم از اين جا تکان نخواهيم خورد. دو تن از اعدام شدگان به نامهای مهرالله ريگی و عبدالوهاب ريگی هنگام دستگيری ۱۷ ساله بودند.

بنا به گزارشهای دريافتی پدر ناظرملازهی يکی از 16زندانی سياسی که رژيم جنايتکار آخوندی به تلافی هلاکت پاسدارانش آنها را اعدام کرد، هنگامی که خبر حکم اعدام فرزندش را می شنود، فوت می کند. ناظر ملازهی 2سال پيش به اتهام کشتن يکی از مأموران محلی اطلاعات رژيم آخوندی در پاکستان به همراه تعدادی از دوستانش دستگير می شود.

طی روزهای شنبه و يکشنبه چهارم و پنجم آبان، اقشار مختلف مردم سنندج به منزل پدری حبيب الله گلپری پور مراجعه کردند و با خانواده وی اظهار همدردی کردند. مزدوران لباس شخصی تلاش می کردند مردم را کنترل کنند و مانع از شکل گيری هر گونه حرکت اعتراضی شوند. زندانی سياسی اعدام شده حبيب الله گلپری پور در سال 1388 به اتهام عضويت در پژاک بازداشت شده بود و يکی از اتهامهای وی اقدام عليه امنيت عنوان شده بود.



روز يکشنبه 5آبان نيروهای امنيتی و انتظامــی رژيم در وحشت از اعتراضات مردم به خاطر اعدام زندانيان سياسی حبيب الله گلپری پور و رضا اسماعيلی در اکثر مناطق سنندج به حالت آماده باش درآمدند و در خيابانهای اصلی اين شهــر مستقر شدند. بنا به اين گزارش مزدوران لباس شخصی نيز در داخل خودروها به صورت مخفيانه ترددات مردم سنندج را زير نظر داشتند.

زندانی سياسی اعدام شده حبيب الله گلپری پور طی مصاحبه يی که در دوران زندان انجام داده، به تشريح شکنجه های وحشيانه يی پرداخته که در زندانهای مهاباد، اروميه و سنندج متحمل شده بود. وی گفته است در سنندج به مدت 40روز بی وقفه توسط مأموران اطلاعات آخوندها زير شکنجه های وحشيانه بود تا از او اعترافها دروغين بگيرند. اين زندانی گفته است پس از اعتصابهای مستمر، حتی يکبار دست به خودکشی زده است. حبيب الله گلپری پور در اين مصاحبه گفته است: برای همه آزاديخواهان کرد و به خصوص ايران آرزوی موفقت دارم و اميدوارم که در ايران روزی فرا برسد که شکنجه و زندان را شاهد نباشيم. به اميد آزادی برای همه آزاديخواهان

زندانی سياسی رضا اسماعيلی که روز شنبه در زندان شهرستان سلماس بدار آويخته شد، پيش از اجرای حکم اعدام مورد شکنجه دژخيمان رژيم آخوندی قرار گرفته بود. رضا اسماعيلی، ۳۴ ساله تيرماه سال ۸۸ توسط مأموران اطلاعات رژيم آخوندی بازداشت و به اتهام ”محاربه“ از طريق ”فعاليت تبليغی و همکاری با گروه (پژاک)“ به اعدام محکوم شد بود.



از وضعيت زندانی سياسی کرد نامق محمودی هيچ اطلاعی در دست نيست. اين زندانی سياسی از پانزده روز پيش از سالن ۱۲ زندان گوهردشت کرج به نقطه نامعلومی منتقل شده است.. نامق محمودی ۶۲ ساله، ۱۷ فروردين ماه سال گذشته به همراه سه فرزند خود، توسط اطلاعات بدنام آخوندی بازداشت شد و در بند اطلاعات سنندج و سپس ۲۰۹ زندان اوين مورد بازجويی قرار گرفت و سپس به زندان گوهردشت کرج منتقل گرديد.

جمعی از دانشجويان خوابگاه کوی دانشگاه تهران واقع در اميرآباد شمالی روز يکشنبه پنجم مهر ماه تجمع کردند و به وضعيت نابسامان خوابگاه و فرسوده بودن اتاقهای آن اعتراض کردند. طی روزهای اخير سقف يکی از اتاقهای خوابگاه به علت فرسوده بودن ساختمان فروريخته بود که باعث مجروح شدن 2دانشجو گرديد.

دانشجويان دختر دانشگاه آزاد قم به طرح ارتجاعی تفکيک جنسيتی و دخترانه ـ پسرانه کردن بوفه دانشگاه اعتراض کردند. آنها اين اقدام را توهين به دانشجويان قلمداد کردند.

جمعی از مردم منطقه پرديسان قم در مقابل شهرداری رژيم در اين منطقه تجمع کردند و به وضعيت خراب جاده ها و مسيرهای تردد اعتراض کردند.

مردم منطقه المپيک در غرب تهران به مأموران سرکوبگر نيروی انتظامی که برای جمع آوری بشقابهای ماهواره به خانه هايشان يورش بردند، اعتراض کردند.

ـ صدها تن از مردم شيراز در آرامگاه سعدی تجمع کردند و با در دست داشتن پلاکاردهايی مخالفت خود را با طرح رژيم آخوندی برای تجزيه هرمزگان اعلام کردند.

ـ روز دوشنبه ششم آبانماه جاری، جمعی از کارکران شرکت گلرنگ کرمانشاه، در اعتراض به پرداخت نشدن 6ماه حقوق عقب افتاده تجمع کردند.

روستاييان منطقه دالاهو در استان کرمانشاه در اعتراض به وضعيت جاده های روستايی با توجه به نزديک شدن فصل زمستان در مقابل فرمانداری رژيم در گهواره تجمع کردند.

رژيم آخوندی يک زندانی جوان را درمحوطه زندان گچساران بدار آويخت. اين اعدام روز شنبه اجرا شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر