پنجشنبه، آبان ۰۹، ۱۳۹۲

8:08:03 AM 1392/8/9
آلخو ویدال کوادراس و اوباما
آلخو ويدال کوادراس و اوباما
نامه سرگشاده آلخو ويدال کوادراس نايب رئيس پارلمان اروپا به باراک اوباما
استقبال از مالکی در کاخ سفيد يک سابقه بسيار اسفناک در تاريخ دموکراسی آمريکا و يک لکه تاريک در ميراث حکومت 8ساله شما خواهد بود

سفر نوری المالکی ديکتاتور عراق جديد به آمريکا و استقبال از او در کاخ سفيد يک سابقه بسيار اسفناک در تاريخ دموکراسی آمريکا و يک لکه تاريک در ميراث حکومت 8ساله شما خواهد بود. شما در شرايطی مالکی را می پذيريد که 20روز قبل از آن همزمان با روز جهانی عليه حکم اعدام 42 زندانی سياسی را اعدام کرد. به گزارش سازمان ملل، عفو بين الملل و ديدبان حقوق بشر شمار اعدامها از سال 2009 به اين سو مستمراً رو به افزايش بوده و در دهه ماه اول سال 2013 حدود 150 زندانی اعدام شدند اين فقط با کارنامه نقض حقوق بشر اربابان او در تهران قابل مقايسه است.

شما در حالی مالکی را می پذيريد که او قاتل 127 مخالف ايرانی عضو سازمان مجاهدين خلق ايران است که دولت شما مستقيماً در قبال حفاظت آنها مسئوليت داشته است. از زمانيکه شما زمام امور را در دست گرفته ايد و حفاظت ساکنان اشرف را به دولت عراق تحويل داديد 112نفر از آنها توسط نيروهای تحت امر مالکی کشته و 1200تن مجروح شدند و 15نفر در اثر محاصره پزشکی زجرکش شده اند. آخرين آنها قتل عام و اعدام جمعی 52تن از اعضا مجاهدين خلق در اشرف با دستان بسته بوده است. هر چند برخی مقامات در دولت شما تلاش کنند که مالکی و دولت عراق در اين جنايت نقشی نداشته اند، اما حقيقت قابل پوشاندن نخواهد بود و هر محکمه بيطرفی بر نقش مالکی و نيروهای تحت امرش صحه خواهد گذاشت. دلايل قوی تر از آن است که با اطلاعيه های اين سخنگو و يا آن مقام بشود بر آن سرپوش گذاشت.

شما در حالی با مالکی ملاقات می کنيد که 7تن از ساکنان اشرف توسط نيروهای مالکی به گروگان گرفته شده و تحت نظر شخص او از اين زندان به آن زندان منتقل می شوند تا کسی از وجود آنها مطلع نشود. حتماً با من موافقيد که پدران ايالات متحده هم چون توماس جفرسون و آزاديخواهانی مانند آبراهام لينکن و بزرگانی مانند مارتين لوترکينگ که شما به پيروی از او افتخار می کنيد هرگز حاضر نبودند با چنين تبهکارانی گفتگو کنند.

آقای رئيس جمهور
به عنوان نايب رئيس پارلمان اروپا و پرزيدنت کميته بين المللی در جستجوی عدالت که 4000 قانونگذار را در دو سوی آتلانتيک نمايندگی می کند از شما می خواهم به نشانه وفاداری به دموکراسی و حقوق بشر از ملاقات با مالکی تا وقتی که دست کم 7 گروگان اشرفی را آزاد نکرده است خودداری کنيد اجازه ندهيد او از سفر به ايالات متحده و ملاقات با شما به عنوان وسيله ای برای سرکوب و کشتار بقيه ساکنان ليبرتی يعنی 3000 پناهنده سياسی که در ضمن تحت پوشش کنوانسيون 4 ژنو هستند سوء استفاده کند.

مالکی بعد از بازگشت از واشينگتن و ملاقات با شما در ژوييه 2009 بلافاصله به کشتار اول در اشرف روی آورد همزمان با سفر وزير دفاع شما به بغداد در آوريل 2011 به قتل عام دوم اشرف مبادرت کرد. پس از بازگشت از واشينگتن و ملاقات با شما در دسامبر 2011 اعدامها در عراق را گسترش داد و به تصفيه جناحهای سياسی داخل عراق شدت بخشيد. بدون ترديد اگر در اين سفر نيز مورد لطف و محبت شما قرار گيرد پناهندگان ايرانی در عراق و مردم محروم و ستمديده اين کشور قيمت آن را با کشتار و اعدام و سرکوب بيشتر بايد بپردازند.

آقای رئيس جمهور
بهتر است تا زمانی که خودتان در مسند قدرت هستيد اين ديکتاتور خون آشام که متأسفانه با کمک دولت آمريکا و روی خون جوانان آمريکايی بر سر کارآمده است را مهار کنيد و اجازه ندهيد به جنايات بيشتر دست بزند که به اسم دولت آمريکا و شخص شما تمام خواهد شد. شما تنها کسی هستيد که می توانيد از ادامه خونريزی و به خصوص کشتار پناهندگان ايرانی در کمپ ليبرتی در عراق جلوگيری کنيد و 7 گروگان را از دست او آزاد کنيد.

اگر شما امروز مالکی را طرد نکنيد، اگر او را وادار به انجام کار درست نکنيد، بدون ترديد دولتهای بعدی در مواجه با خشم و نارضايتی مردم عراق و ايران و آزاديخواهان جهان، از حمايت شما و دولتتان از اين ديکتاتور کثيف از ملت عراق و ملت ايران و سازمان مجاهدين خلق ايران عذرخواهی خواهند کرد و قطعاً اين ميراث خوبی برای شما نخواهد بود.

امضا
آلخو ويدال- کوآدراس
نايب رئيس پارلمان اروپا
رئيس کميته بين المللی در جستجوی عدالت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر