پنجشنبه، آبان ۰۹، ۱۳۹۲

9:47:40 AM 1392/8/9
کنفرانس با حضور خانم مریم رجوی در سالن ویکتور هوگو ـ پاریس
کنفرانس با حضور خانم مريم رجوی در سالن ويکتور هوگو ـ پاريس
کنفرانس با حضور خانم مريم رجوی در سالن ويکتور هوگو ـ پاريس
چشم انداز بحران خاورميانه، ايران بعد از روی کار آمدن روحانی، نقش فرانسه و فوريت آزادی ۷ گروگان اشرف

در خاتمه کنفرانسی که روز ۲۹ اکتبر، در سالن ويکتور هوگو در پاريس، در مورد وضعيت ايران سه ماه بعد از روی کار آمدن روحانی و قتل عام در اشرف، برگزار شد، کميته پارلمانی برای ايران دموکراتيک متشکل از دهها نماينده پارلمان فرانسه، اطلاعيه يی در مورد اين جلسه منتشر کرد در اين اطلاعيه از جمله آمده است:
مهمان افتخاری اين جلسه، خانم مريم رجوی، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران تحليل خود در رابطه با وضعيت را در اين کنفرانس که رياست آن را دومينيک لوفور، نايب رئيس کميته پارلمانی برعهده داشت، ارائه کرد. يک هيأت از سنا به رياست سناتور ژان-پير ميشل، رئيس کميته فرانسوی برای ايران دموکراتيک نيز در بحثها شرکت داشت.
مريم رجوی اظهار داشت: «هدف حاکميت کاهش تحريمها که باعث وخامت وضعيت آن شده است، بدون آن که از بمب دست کشيده باشد. به رغم ژستهای گشايش در فرم، هيچ چيز در محتوا تغيير نکرده است. خامنه ای سعی می کند از صحنه سازيهای فريبنده روحانی برای جلو بردن استراتژی خودش استفاده کند».
پارلمانترهای حاضر بيانيه يی را امضا کردند که «از فرانسه می خواهد يک سياست هوشيارانه در قبال مانورهای حکومت ايران و رئيس جمهور جديد آن اتخاذ کند که متضمن ممانعت از رسيدن ملاها به بمب هسته يی و حمايت از خواستهای دموکراتيک مردم ايران باشد».
 

سخنرانان خاطرنشان کردند که مذاکرات ميان ايران و کشورهای ۵+۱ در مورد برنامه اتمی ايران که با خوشبينی مفرطی شروع شده بود، به سد «مرز سرخ » های صاحبان اصلی قدرت در ايران برخورده است، به خصوص در مورد غنی سازی اورانيوم که بر خلاف قطعنامه های شورای امنيت ملل متحد می باشد.
اين سرسختی آن روی سکه ادامه سلطه جويی در سوريه و عراق و نقض حقوق بشر در ايران است. گزارشگر ويژه ملل متحد در ۲۳ اکتبر اعلام کرد «هيچ نشانه يی از تغيير» در وضعيت حقوق بشر ايران ديده نشده است. حدود ۳۰۰ اعدام در دوره سه ماهه اول رياست روحانی صورت گرفته است.

نمايندگان، شقاوت مستمر حکومت ايران نسبت به اپوزيسيون را مورد توجه قرار دادند. در اول سپتامبر گذشته نيروهای عراقی وابسته به رژيم ايران، با حمله به کمپ اشرف ۵۲ نفر از اعضای سازمان مجاهدين خلق ايران را کشتند وهفت نفر از جمله شش زن را ربودند. گروگانها در معرض استرداد به ايران هستند که در آنجا شکنجه و مرگ در انتظار آنان است.
از اول سپتامبر صدها ايرانی در کمپ ليبرتی، ژنو، اتاوا، ملبورن، لندن و برلين دست به اعتصاب غذا زده اند که اکنون در آستانه شصتمين روز قرار دارند. وضعيت سلامتی اعتصابيون بسيار نگران کننده است. پارلمانترهای فرانسوی به جامعه بين المللی فراخوان دادند که از خواستهای اعتصاب کنندگان برای واداشتن دولت عراق به رهايی گروگانها و تأمين امنيت و حفاظت بيش از ۳۰۰۰ ساکنان کمپ ليبرتی که هم چنان در معرض اعمال خشونت رژيمهای ايران و عراق هستند، حمايت کند.
پارلمانترها از دولت فرانسه خواستند که رهبری يک ابتکار اروپايی و بين المللی را برای جلوگيری از تکرار يک فاجعه انسانی در کمپ ليبرتی به دست بگيرد و برای رهايی ۷ گروگان که در معرض استرداد به ايران، جايی که جانشان در خطر است، نزد دولت عراق اقدام کند.
بدون ايستادگی در برابر جنايت عليه بشريت که حاکمان ايران عليه مخالفان خود مرتکب می شوند، نمی توان آنها را به دست برداشتن از ساخت بمب هسته يی وادار کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر