دوشنبه، فروردین ۲۴، ۱۳۹۴

7 راه ساده برای "هک" نشدن

دبى – العربيه.نت فارسى
از نظر فنی، هرآنچه که به اینترنت وصل شود، قابل هک شدن است. اما شما می توانید با انجام چند کار ساده خود را از خطر حمله به اطلاعات کامیپوتریتان حفاظت کنید.
این چند راه عملی برای کاستن از خطر دزدیده شدن دادهای خصوصی شماست.

1- نسبت به ایمیلها بدبین باشید
بسیاری از حمله های سایبری از طریق ایمیل های ساده انجام می شود. ایمیل یک راه ارتباطی بی نظیر است، زیرا شما می توانید هرچیزی را به هر کس بفرستید، و به همین دلیل می تواند بسیار هم خطرناک باشد. ایمیلهای ساده شما را به سایتهایی دعوت می کنند و از آنها می خواهند تا اطلاعات خود را به روز کنند.
آدرس فرستنده های ایمیل را چک کنید و مطمئن شوید که آنرا می شناسید. آدرس ایمیل و وبسایت را با هم کنترل کنید و برای احتیاط بیشتر به آدرس آی.پی فرستنده هم توجه کنید.

2- مکان لینک را کنترل کنید
پیامهای ناشناس حاوی سایتهای ناشناس است. رفتن به یک سایت ناشناس می تواند عواقب ناخواسته ای داشته باشد. با تقلید یک سایت آشنا، می توانند شما را گول بزنند، و آن سایت ممکن است آلوده به ویروس و یا بدافزار باشد.
سایتهای با علامت HTTPS در آدرس آنها، سایتهای سالمی هستند که اطلاعات آنها کدگذاری شده است.

3- هرگز پیوستها را باز نکنید (مگر صد در صد مطمئن باشید)
یک قانون خوب باز نکردن پیوست ایمیلهاست. این یکی از آسانترین راهها برای هک کردن است.

4- از اسم رمزهای دو عاملی استفاده کنید
شرکتهای بزرگ هک می شوند و اسم رمزها به سرقت می رود. هکرها از اسم رمزهای ربوده شده علیه شما استفاده می کنند. اسم رمزهایی که با یک داده دیگر، مانند یک تلفن، تایید می شوند امن تر هستند.

5- از رمزهای پیشرفته استفاده کنید
این شاید خیلی بدیهی باشد، اما در بیشتر مواقع فراموش می شود. یک رمز خوب هم از حروف بزرگ، کوچک، عدد و علامتهای دیگر استفاده می کند.

6- حواستان به "کلاد" باشد
اگر نمی خواهید دادهای شما به دست دیگران بیافتد، آنرا شر نکنید. این شامل ذخیره "کلاد" هم می شود.

7- در وای-فای عمومی داده های خود را شر نکنید
زمانی که در یک کافی شاپ نشسته اید، بهتر است بلیط هواپیما و یا حساب بانکی خود را چک نکنید. شما نمی دانید که این اتصال چقدر امن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر