پنجشنبه، اردیبهشت ۰۳، ۱۳۹۴

مجید توکلی «۲۰ اردیبهشت» آزاد می شود

majiddoمجید توکلی شب دوشنبه برای 7 روز به مرخصی آمد
۱ اردیبهشت
با اتمام دوران محکومیت مجید توکلی، این فعال دانشجویی روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری آزاد خواهد شد.
وی شب گذشته برای مدت چهار روز به مرخصی آمده بود که با موافقت دادستانی مرخصی وی سه روز دیگر نیز تمدید شد.
مجید توکلی در ابتدا به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، که این حکم در سال گذشته به ۵ سال و نیم حبس تعزیری کاهش یافت.
عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر در ۱۶ آذر سال ۱۳۸۸ پس از سخنرانی در مراسم روز دانشجو در این دانشگاه بازداشت شد.

علت محکومیت ۵ سال و نیم حبس تعزیری چه بود؟

مجید توکلی در سال ۸۸ در شعبه ۱۵ دادگاه  به چهار اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، توهین به رهبری و توهین به رییس جمهوری به ترتیب به ۱ سال، ۵ سال، ۲ سال و ۶ ماه حبس محکوم شد.
در شهریور ماه سال ۸۹ در پی اعمال ماده ۴۶ قانون مجازات اسلامی سابق، یک سال محکومیت فعالیت تبلیغی علیه نظام کسر و حکم حبس به  ۷.۵ سال تقلیل یافت.
در پی صدور عفو عمومی در عید فطر سال ۹۱، ۱۵ ماه از دوران محکومیت مجید توکلی کاهش یافت، که در ۱۶ اسفند سال ۹۳ این عفو کان لم یکن اعلام گردید.
در پی صدور عفو های عمومی عید فطر در سال های بعد، مدت ۲ سال و نیم حبس از پرونده این فعال دانشجویی مجدد کسر شد تا بنابر محکومیت دادگاه سال ۸۸، حکم به ۵ سال زندان کاهش یابد. از سوی دیگر با اعمال محکومیت ۶ ماهه پرونده سال ۸۹ (به دلیل انتشار نامه از درون زندان)، حکم مجید توکلی در مجموع ۵ سال و نیم حبس تعزیری اعلام شد.
در برگه «اعلام وضعیت زندانی» که در تاریخ ۲۳ اسفند سال ۱۳۹۳ از زندان رجایی شهر کرج مورد استعلام قرار گرفته، تاریخ آزادی مجید توکلی ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری اعلام شده است.

تصویر حکم وضعیت محکومیت مجید توکلی:


majidyek

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر