چهارشنبه، اردیبهشت ۰۲، ۱۳۹۴

فراخوان به تجمع سراسری معلمان روز پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ...ساعت ۱۰صبح الی ۱۲ در محوطه ی ادارات کل استان ها

عکس ‏‎Freedom Messenger - Ghasedane Azadi‎‏



خبرگزاری قاصدان آزادی :به گزارش رادیو آلمان, شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور با انتشار بیانیه ای، معلمان و فرهنگیان را به یک اعتراض سراسری در روز پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه دعوت کرد.
این بیانیه با اشاره به گذشت بیست ماه از آغاز به کار دولت آخوند روحانی تصریح می‌کند که وعده‌های دولت مبنی بر رفع مشکلات معیشتی معلمان، افزایش سهم آموزشی در بودجه‌ی دولت و اصلاح جهت‌گیری‌های نادرست در آموزش و پرورش محقق نشده‌اند.
این شورا "افزایش حقوق به بالاتر از خط فقر، ارائه بیمه تکمیلی موثر و فراگیر، بازگشت به کارکسانی که به علت فعالیت‌های صنفی بازداشت شده‌اند" را از جمله خواسته‌های فرهنگیان عنوان کرده‌است.

نمایندگان تشکل‌های صنفی فرهنگیان همچنین از افزایش ناچیز بودجه آموزش و پرورش همزمان با افزایش ۷۰ درصدی بودجه برخی دستگاه‌ها و نهادها انتقاد کرده‌ا‌ند و می‌گوید این افزایش کمتر از نرخ تورم، مشکلات اقتصادی فرهنگیان را بیشتر خواهد کرد.
در بیانیه شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان سراسر کشور آمده است :«معلم ها به اینکه دایم آنها را با عبارات عاشقانه و ادبی تقدیس کنیم نیاز ندارند، بلکه باید مشکلات اقتصادی شان را حل کرد»

گردهمایی فرهنگیان سراسر کشور به مناسبت هفته ی معلم در روز پنج شنبه ۱۷/۰۲/۱۳۹۴ از ساعت ۱۰صبح الی ۱۲ در محوطه ی ادارات کل استان ها برگزار خواهد شد

اقدام فوق اولین قسمت از اعتراضات تشکل های صنفی فرهنگیان کشور بوده و در صورت عدم دریافت پاسخ مناسب از طرف دولت آخوند روحانی، برنامه های اعتراضی بعدی متعاقباٌ اعلام خواهد شد.
در تازه ترین اقدام اعتراضی، معلمان ایرانی روز پنجشنبه (۲۷ فروردین) در بسیاری از شهرهای ایران تجمع اعتراضی برگزار کردند . در پی این اعتراضات برخی مدارس شهرهای محل تجمع به حالت نیمه تعطیل درآمدند.
Freedom Messenger - Ghasedane Azadi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر