دوشنبه، فروردین ۲۴، ۱۳۹۴

تک تیرانداز مشهور کوبانی در درگیری با داعش جان باخت

 4/9/2015 |


NNSROJ: تک تیرانداز مشهور کوبانی که دهها عضو مسلح داعش را در جریان مقاومت این شهر از پای درآورده بود، جان خود را از دست داده است.
 
گفته می شود "موسی" که با کد سازمانی "هَردَم" شناخته می شد روز چهارشنبه هشتم آوریل در جبهه شرقی کانتون کوبانی در جریان درگیری با اعضای مسلح داعش جان باخته است.

"موسی" که به "تک تیرانداز کوبانی" مشهور بود در جریان نبرد چهارماهه کوبانی دهها نفر از اعضای مسلح داعش را با تفنگ تک تیرانداز خود از پای درآورده بود.

وی که ٢٦ ساله و اهل منطقه اورمیه در شرق کردستان بود، از زمان آغاز تهاجم داعش به کوبانی در تابستان سال گذشته در آن شهر حضور داشت.

در بحبوحه مقاومت کوبانی، خبرگزاری فرانس پرس و نیز شبکه تلویزیونی "سی ان ان" گزارشهایی درباره "موسی تک تیرانداز" کوبانی منتشر کرده بود.

"ویان پیمان" هنرمند مبارز اهل ماکو که در مقاومت کوبانی در مقابل حملات گروه داعش نقش ویژه ای ایفا کرده بود در یکی از روستاهای سریکانی جان خود را از دست داد. همچنین یگان های مدافع خلق روز گذشته با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که "سارا مامدی" اهل سلماس سال گذشته در شهر سریکانی در نبرد با داعش جان خود را از دست داده است. 

 
در طی این مدت علی رغم حملات سنگین این گروه یگاه های مدافع خلق و یگان های مدافع زن با اسلحه های فردی خود و حمایت جنگنده های ائتلاف جهانی بر ضد داعش مانع از سقوط شهر کوبانی شدند.
 
 
عکس آرامگاه موسی در شهر کوبانی
 


عکس: یاسین آک یول

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر