پنجشنبه، فروردین ۲۰، ۱۳۹۴

سومین نوروز یاشار دارالشفا،دانشجوى نخبه و فعال در بند ٣۵٠ اوین

20 فروردين 1394 - 

یاشار دارالشفا،دانشجوى نخبه و فعال چپ دانشجویی، پس از دوسال ونیم حبس در آستانه ى جشن گرفتن سومین نوروز خود در بند ٣۵٠ زندان اوین است.
وی تاکنون از حق استفاده از مرخصی محروم مانده است.
یاشار دارالشفا برای نخستین بار در ۱۳ آبان ۱۳۸۸ بازداشت و بعد از ۲۰ روز آزاد شد. وی مجددا روز ۲۱ بهمن ۸۸ به همراه مادر، برادر، زن‌عمو، عمو و دو دخترعمویش بازداشت و پس از تحمل ۴۰ روز بازداشت با تودیع وثیقه آزاد شد.
دبیر اسبق انجمن اسلامى دانشگاه بین المللی قزوین و فارغ التحصیل کار‌شناسی ارشد رشته برنامه ریزی اجتماعی و رفاه از دانشگاه تهران، در مرداد ماه ۱۳۸۹ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهامات اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال و ۶ ماه کاهش پیدا کرد.
این دانشجوى جامعه شناسى در تاریخ ۱۵ آبان ماه سال ۱۳۹۱ جهت اجرای حکم به بند ۳۵۰ زندان اوین وارد شد و تا کنون از امکان استفاده از مرخصی محروم مانده است.
آقای دارالشفا که علاوه بر سابقه کمردرد به دلیل ضرب وشتم در حین دستگیری دچار مشکل فاصله بین مهره‌های تحتانی است، در آذرماه ١٣٩٣ پس از دوسال حبس، برای عکسبرداری «ام. آر. آی» به بیمارستان ایران‌مهر منتقل شد، ولى به دلیل کارشکنی مسئول اعزام بدون عکسبرداری به زندان بازگردانده شد.
قبل از آن در مردادماه، مسوولین زندان اوین از اعزام یاشار دارالشفا به منظور شرکت در مراسم عروسی تنها برادر خود علیرغم موافقت اولیه ممانعت کردند.
مقامات بند ۳۵۰ زندان به این دانشجوی دربند اعلام نمودند که تنها در صورتی امکان اعزام تحت الحفظ وجود دارد که وی با دستبند و لباس زندان اعزام و در مراسم عروسی برادر خود حاضر شود.
ساعتی پس از قبول شرایط، مسئولین زندان به وی اعلام کردند که به دلیل کمبود نیرو امکان اعزام وی به خارج از زندان وجود ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر