جمعه، اردیبهشت ۰۴، ۱۳۹۴

فشار سیستماتیک به اعضاء کمیته هماهنگی در شهر سنندج




روزی نیست که اخبار مربوط به احضار، دستگیری و صدور احکام سنگین برای کارگران و فعالین کارگری را نشنویم. سرمایه داری به خوبی می داند که تحمیل دستمزدهای چند برابر زیر خط فقر، گسترش ناامنی شغلی از طریق تحمیل قراردادهای موقت، اخراج و بیکارسازی کارگران، کاهش خدمات تامین اجتماعی و چپاول این صندوق، بدون تهدید و ارعاب و بگیر و ببند کارگران پیشرو و فعالین کارگری میسر نخواهد شد. به همین دلیل است که همزمان با اعمال سیاستهای ضد کارگری، به طور برنامه ریزی شده ای انواع فشارها را به کارگران آگاه و فعالین کارگری اعمال می کند تا بدینوسیله فضای بسته و مختنق جامعه را جهت ممانعت از اعتراضات و خیزش کارگران و مردم به ستوه آمده از نابرابری های حاصل از نظام سرمایه داری تنگ تر وتنگ تر نموده، جلوی حرکت های توده های مردم استثمار شده و محروم را بگیرند و صدای اعتراض آن ها را در گلو خفه کنند.
در راستای چنین سیاستهایی است که اخیرا فشار به اعضا کمیته هماهنگی، به ویژه در شهر سنندج به شیوه ای سیستماتیک و برنامه ریزی شده تشدید گردیده است.
یورش به خانه های فعالین کارگری و بازداشت فعالین در خانه، خیابان و کوچه پس کوچه ها ی سنندج یکی پس از دیگری صورت می گیرد و بعد از دستگیری فعالین کارگری با تهدید از آنها می خواهند تا از عضویت کمیته هماهنگی استعفا داده و این استعفا را در فیس بوک شخصی و یا سایتهای مختلف به نمایش بگذارند. این مسئله تا حدی برای مسئولین اطلاعاتی و امنیتی اهمیت دارد که جهت اعمال فشار بیشتر به آنها، از تهدید فعالین کارگری به آزار و اذیت و دستگیری اعضای خانواده های آنها نیز فرو گذار نمی کنند. مواردی نیز دیده شده که بعد از دستگیری فعال کارگری با تهدید از او خواسته شده تا مسئله بازداشت خودراپنهان نگاه دارد و اطلاع رسانی نکند و حتی با سایر اعضای کمیته نیز درمیان نگذارد.
اما چه کسی هست که نداند تنها راه مقابله با چنین سیاستهایی، نه پنهان کاری بلکه افشاگری و اطلاع رسانی است. کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ضمن محکوم کردن تمامی سطوح فشار به فعالین کارگری و دیگر فعالین عرصه های اجتماعی، و تقبیح سیاست های کارگر ستیزانه ی سرمایه و نیروهای امنیتی و انتظامی، از کلیه اعضای این کمیته می خواهد با اطلاع رسانی وافشاگری مانع تحقق این سیاستهای ضدکارگری شوند.

کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری
۲ اردیبهشت ۱٣۹۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر