كانون مبارزه با نژاد پرستی وعرب ستیزی درایران با صدور بيانيه اى خواستار توقف موج گسترده عرب ستيزى در دولت و جامعه ايران شد.
در روزهاى گشته در پى حادثه آنچه كه " تعرض به دو نوجوان از حجاج ايرانى توسط دو مأمور پليس سعودى در فرودگاه جده " توسط دولت ايران اعلام شد، حملات گسترده اى عليه دولتها و ملت عرب توسط بسيارى از رسانه هاى فارسى زبان صورت گرفت.

يوسف عزيزى بنى طرف، نويسنده وروزنامه نگار ودبير كانون مبارزه با نژاد پرستى وعرب ستيزى در ايران طى تماس "العربية.نت" در خصوص بيانيه اخير كانون درباره موج عرب ستيزى در ايران گفت: " اکنون مشخص شده که تظاهرات نژاد پرستانه و عرب ستیز روز سه شنبه شهر کرج توسط سازمان تبلیغات اسلامی سازماندهی شده بود و این به معنای آن است که رژیم و در راس آن سید علی خامنه ای پشتیبان این تظاهرات و شعارها و نیز تظاهرات رو به روی سفارت مملکت عربی سعودی در تهران بوده است".

بنى طرف معتقد است كه" هدف این رژیم استبدادی و نژاد گرا، نخست لاپوشانی امتیازاتی است که ایران در مذاکرات هسته ای به طرف مقابل داده و خامنه ای را مجبور به سرکشیدن جام زهر لوزان کرده است. دوم این که می کوشد تا مبارزات رو به تعالی ملیت های غیر فارس را در بلوچستان، عربستان( اهواز)، کردستان، آذربایجان و نیز پیکار کارگران، زنان و معلمان را از مسیر صحیح خود به سوی دیگری منحرف سازد.

دبير كانون مبارزه با نژاد پرستی وعرب ستیزی درایران از خردمندان طبقه سياسى ايران خواست تا نسبت به اين اقدامها واكنش نشان دهند وگفت: " به نظر من اگر خردمندانی از طبقه سیاسی ایران جلوی این فرآیند خطرناک را نگیرند، خدای ناکرده به پاکسازی نژادی منجر شود. به اینها اضافه کنید مجوزی که حاکمیت به حزب فاشیستی و ضد عرب پان ایرانیست داده تا دفاتر خودرا در شهر اهواز و دیگر شهرهای تابعه باز کند و همچنان که در اخبار امده، نشست های علنی هم در این شهر عمدتا عرب نشین داشته اند. همه اینها می تواند نشانگر تدارک برای پاکسازی قومی مردم عرب اهواز در میان مدت یا بلند مدت است".

گفتنى است برخى از روشنفكران و مدافعان حقوق بشر ونيز برخى از روزنامه هاى ایران طى روزهاى گذشته نسبت به پیامدهای گسترش موج‌ نژاد پرستی وعرب ستيزى هشدار داده بودند.