شنبه، اردیبهشت ۰۵، ۱۳۹۴

حدود هزار نفر در زمین‌لرزه نپال کشته شدند


به گفته مقام‌های نپال اکنون کشته شدن دست کم ۹۷۰ نفر در زلزله مشخص شده و بیم آن می‌رود که تعداد بیشتری در زیر آوارها مدفون شده باشند.
 الکس گون، کوهنورد رومانیایی در توییتر: فاجعه‌ای وحشتناک. بعضی را از زیر آوار پیدا کردیم و نجات دادیم. خیلی‌ها مرده‌اند. تعداد خیلی بیشتری به شدت زخمی شده‌اند. اگر فورا کمک نرسد تعداد قربانی‌ها بیشتر می‌شود.
 برج ۹ طبقه داراهارا قبل و بعد از زلزله. این برج که در یونسکو به ثبت رسیده، اوایل قرن ۱۸۰۰ میلادی ساخته شد. گفته می‌شود شماری زیر این بنای گردشگری مدفون شده‌اند.
 مدیر یک سازمان امدادی به نام "اینترنشنال پلن" که در ۲۴۰ کیلومتری کاتماندو است می‌گوید خیابان‌ها پر از جمعیت و بیمارستان‌ها مملو از مجروح است. به گفته تانیا بارون، مردم از ترس پس‌لرزه‌ها در خیابان هستند. به گفته خانم بارون ابعاد واقعه زمانی مشخص می‌شود که امدادگران بتوانند به نقاط خارج از کاتماندو دسترسی پیدا کنند.
 ناوین سینگ، بخش نپالی بی‌بی‌سی: مقام‌های نپال می‌گویند با وجود این نگرانی که نبود قوانین سختگیرانه در ساختمان‌سازی، به معنای آسیب‌پذیر بودن ساختمان های مدرن در قبال زلزله‌ای به این شدت است، اما به نظر می‌رسد ساختمان های قدیمی بیشتر آسیب دیده‌اند تا ساختمان های جدید. طی سال های اخیر شهرسازی کاتماندو با سرعت پیش رفته و چندین بار هشدار داده شده که ساختمان های جدید با یک زلزله شبیه به زلزله امروز ممکن است باعث تلفات سنگین بشود.
اولین هواپیمای سی-۱۳۰ هند برای کمک به آسیب‌دیدگان در نپال بر زمین نشست.
25.4.2015
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر