سرتیپ احمد عسیری سخنگوی رسمی توفان قاطعیت در گزارش امروز خود درباره عملیات جاری در یمن در دفاع از مشروعیت در این کشور از وجود مدارکی دال بر آموزش نظامی حوثی ها توسط جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان پرده برداشت.
وی در آغاز کنفرانس رسانه ای روزانه خود از بمباران اطاق عملیات شبه نظامیان وابسته به دیکتاتور سابق یمن، علی عبدالله صالح در پادگان ریمه حمید خبر داد.
بر اساس این گزارش هدف این عملیات منزوی کردن شبه نظامیان حوثی در داخل عدن است تا از حملات آنها علیه شهروندان غیر نظامی و بیمارستان ها و دیگر موسسه های مدنی جلوگیری شود.
وی تاکید کرد اوضاع در عدن تحت کنترل است و اقدامات حوثی ها در این شهر رفته رفته تنها به انجام اعمال تخریبی محدود می شود.
سخنگوی ائتلاف در ادامه افزود ایران و عوامل حزب الله افراد مسلح حوثی را آموزش داده و میزان زیادی اسلحه در اختیار آنها قرار داده اند.
سرتپ عسیری در این باره افزود:" مدارکی در اختیار داریم که نشان می دهد ایران برای هدایت جنگنده ها به حوثی ها آموزش لازم را داده است."
وی گفت شمار اعضای وابسته به تشکیلات حوثی روز به روز کمتر می شود و آنها در وضعیت آشفته ای به سر برده و سازماندهی خود را از دست داده اند.
سخنگوی توفان قاطعیت که در ریاض پایتخت سعودی به پرسش های خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ می داد، بیان داشت که اقدامات لازم برای صدور مجوز جهت ورود کشتی های صلیب سرخ به بندر عدن صورت گرفته است و نیروهای ائتلاف به تماس های خود با سازمان های کمک رسانی بین المللی و کشورهایی که مایل به تخلیه شهروندان خود هستند ادامه می دهد.
سخنگوی "ائتلاف حمایت از مشروعیت در یمن" در ادامه اظهار داشت که حملات هوایی علیه همه استان هایی که حامیان حوثی و متحدان علی عبدالله صالح در آنجا مستقر هستند، صورت گرفته است.
وی همچنین از متحدین حوثی ها در یمن خواست تا در کنار مشروعیت در این کشور قرار بگیرند و افزود:" از فرماندهان بخش ها و لشکرهای ارتش یمن می خواهیم تا از مشروعیت دفاع کنند." و از کنترل پادگان عند توسط کمیته های مردمی هوادار مشروعیت خبر داد.
سرتیپ عسیری گزارش داد که نیروهای ائتلاف 11 انبار اسلحه حوثی ها، موشک های نوع سام در عدن و نیروهای حوثی را که تلاش داشتند پادگان عند و هواپیماهای آموزشی مستقر در آن را باز پس بگیرند، بمباران کردند.
سخنگوی نیروهای ائتلاف تاکید کرد که مرزهای جنوبی کشور پادشاهی سعودی در نتیجه حضور نیروهای زمینی و مرزبانان در امن و امان است و با اقدامات فردی حوثی ها برای تجاوز مرزی خنثی شده است.
سرتیپ احمد عسیری در گزارش روزانه خود تاکید کرد که موضع گارد ریاست جمهوری و نیروهای امنیت مرکزی هوادار علی عبد الله صالح رئیس سابق یمن بمباران شده است.