اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد «وضع وخیم» اردوگاه پناهندگان فلسطینی یرموک در جنوب دمشق ابراز نگرانی کرده‌ و خواستار ورود فوری کمک‌های بشردوستانه به این اردوگاه شدند.
هزاران تن از ساکنان این پناهگاه به آب و غذا دسترسی ندارند. هفته گذشته اغلب بخش‌های اردوگاه یرموک پس از درگیری‌های سنگین به دست نیروهای داعش افتاد.
جبهه النصره هم پیش از داعش بخش‌هایی از این اردوگاه را به کنترل خود در آورده بود.
دینا قعوار، سفیر اردن در سازمان ملل متحد و رئیس کنونی شورای امنیت می‌گوید: «اعضای شورای امنیت در پی حفاظت از غیر نظامیان، تخلیه آن‌ها از اردوگاه یرموک و تأمین سلامتشان می‌باشند.»
وی طی یک کنفرانس خبری در مقر شورای امنیت گفت اعضای شورای امنیت به شدت نگران وضعیت وخیم 18 هزار  ساکنان این اردوگاه هستند.
نماینده اردن در شورای امنیت نیز یادآور شد سازمان ملل چند قطعنامه تصویب کرده که به واسطه آن‌ها هیچ گروهی حق محاصره مناطق مسکونی را ندارد و باید روند کمک‌های بشردوستانه را تمام طرف‌های درگیر تسهیل کنند.
طی هفته گذشته ۵۰۰ خانواده قادر به ترک یرموک شدند و اینک در منطقه یلدا در نزدیکی دمشق پناه گرفته‌اند. یلدا درحال حاضر در دست نیروهای رژیم سوریه است.
به گزارش سازمان ملل، اردوگاه یرموک بیش از ۱۸هزار آواره را در خود جا داده است.
اردوگاه «یرموک» پس از جنگ ۱۹۴۸ کشورهای عربی و اسرائیل تأسیس شد. از سال ۲۰۱۲ این اردوگاه در جنگ میان شبه‌نظامیان و نیروهای دولتی محاصره شده است.