پنجشنبه، خرداد ۱۱، ۱۳۹۶

#ایران# تهدید فعالان حقوق بشرِ خارج از کشور توسط وزارت اطلاعات

تهدید فعالان حقوق بشرِ خارج از کشور توسط وزارت اطلاعات


 مادح نظری و شیوا گنجی زوجی که هر دو از فعالان حقوق بشر و روزنامه نگار هستند روز چهارشنبه ۱۰ خرداد مورد تهدید وزارت اطلاعات قرار گرفتند. 

 به گزارش  آژانس خبررسانی کردستان این دو فعال حقوق بشر، دلیل تهدید وزارت اطلاعات را ارتباط با زندانی "فرهاد سلمان‌پور ظهیر" که مدت پنج ماه است در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در سلول انفرادی بسر می‌برد، عنوان کرده‌اند.
گفتنی است در همین رابطه فایل صوتی این تهدید، در اختیار گزارشگر ویژه سازمان ملل "عاصمه جهانگیر" و سایر سازمان‌های مدافع حقوق بشر بین‌المللی و رسانه‌ها قرار گرفته است.

مادح نظری، دراین‌باره در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است: "تهدید مدافعان حقوق بشر در داخل و خارج از کشور توسط وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران محکوم است. این یک پروسه دهشتناک و غیرقانونی است. آقای بازجو لطفاً بس کنید و به تهدیدهای پی‌درپی از سوی عوامل اطلاعاتی بی‌نام و نشان‌تان خاتمه دهید. هزاران کیلومتر دور از ایران، احساس امنیت نمی‌کنیم."

چند سال پیش، این دو فعال حقوق بشر کُرد اهل سنندج به دلیل فشار نیروهای اطلاعاتی مجبور به ترک ایران شدند. این دو فعال حقوق بشر هم‌اکنون در آمریکا سکونت دارند.

شیوا گنجی از خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان در سنندج و مادح نظری نیز سردبیر هفته‌نامه‌ی دیدگاه بوده است.

در همین رابطه، شامگاه گذشته نیز، وزارت اطلاعات طی تماس تلفنی دو تن از فعالین کارگری به نام‌های "بهنام ابراهیم‌زاده" و "محمود صالحی" را تهدید به بازداشت کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر