شنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۹۶

#ایران# هشدار! مسمومیت ۲۷نفر در فسا با مسمومیت متانول



به گزارش وب دا؛ در پی مسمومیت تعدادی جوان با متانول و بستری شدن در اتفاقات بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)، دکترعلیرضا عسکری ریاست دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن بازدید از بخش اتفاقات بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) از بیماران بستری عیادت كرد.
گفتنی است که تاکنون تعداد ۲۷ بیمار به علت این بیماری به بیمارستان ولیعصر (عج) فسا مراجعه نموده اند که جهت درمان تعدادی از آنها، از دیالیز استفاده شده است.
بیشتر بخوانید:
متانول اثرات مخربی بر روی بینائی داشته و از راه پوست جذب می شود. فوق العاده آتشگیر بوده اما در دمای محیط آتشگیر نمی‌شود . بین متانول و فلزاتی از قبیل پتاسیم ، منیزیم ، اکسیدکننده هایی مثل پرکلرات باریم،برومین کلرین، پراکسید هیدروژن و سدیم در صورت وجود حرارت خاصیت انفجاری ایجاد می کند متانول با کلروفرم، دی اتیل روی ، کلریدسیانوریک و نیتریک اسید شدیداً واکنش می دهد. در صورت تجزیه حرارتی متانول به دی اکسیدکربن (CO2,CO) و فرمالدئید تولید می شود.
متانول ماده‌ای سمی است و نوشیدن آن موجب نابینایی و حتی مرگ می‌شود. هنگام استفاده از متانول باید از ماسک و دستکش استفاده کرد چون از طریق تنفس و پوست وآشامیدن نیز می‌تواند جذب شود.
اقدامات اورژانسی
پس از مسمومیت با متانول باید سریعاً الکل اتانول بصورت وریدی یا خوراکی برای بیمار شروع ودیالیز انجام شود .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر