شنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۹۶

#ایران# ممانعت از آزادی نوکیش مسیحی مریم نقاش زرگران

29.7.2017


فشار بر مسیحیان در هفته‌های گذشته بیشتر شده و به نظر می‎رسد حالا نوبت زندانی نوکیش  مسیحی مریم نقاش زرگران بوده که گرفتار این فشارها شود.
«محبت نیوز»  – درحالیکه قرار بود روز جمعه ششم مرداد ماه سالجاری، مریم (نسیم) نقاش زرگران نوکیشی مسیحی زندانی در اوین آزاد شود، بدون هیچ توضیحی مسئولان زندان از آزاد کردن این زندانی عقیدتی سرباز زدند و او آزاد نشد.
به نقل از مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خانواده‎ی زرگران طبق وعده‎ی مسوولان زندان برای استقبال از فرزندشان که دوران محکومیتش به پایان رسیده به مقابل زندان اوین رفته بودند، اما پس از ساعت‌ها انتظار خبری از آزادی او نشد.
آنطور که مشخص است فشار بر مسیحیان در هفته‌های گذشته بیشتر شده است و حالا نوبت مریم نقاش زرگران بود که گرفتار این فشارها شود.
یک منبع آگاه به خانواده‎ی زرگران اطلاع داده که نامه‎ی آزادی فرزندشان نیامده و روز (جمعه)  ۶ مرداد  منتظر آزادی او نباشند.
این وضعیت برای خانواده‏ی این زندانی عقیدتی فشار روانی زیادی را ایجاد کرده بود و آنها به شدت از این بدعهدی ابراز ناراحتی کردند.
مریم نقاش زرگران از سال ۱۳۸۹ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی با تشکیل کلیسای خانگی و ترویج مسیحیت است گرفتار بازجویی‌های اطلاعات سپاه شد.
او پس از بازداشت سعید عابدینی، شهروند ایرانی-آمریکایی که برای تاسیس پرورشگاه در شمال ایران به کشور بازگشته بود، از سوی پلیس امنیت به صورت تلفنی احضار و بازداشت شد.
وی در در نهایت بدون تفهیم اتهام با حکم قاضی مقیسه، رییس شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی به چهار سال حبس محکوم شد. در این مدت هرگز به او اجازه استفاده از حق آزادی مشروط را ندادند و پرونده این زندانی را بلاتکلیف گذاشتند.
بارها اعتصاب غذا توسط نوکیش مسیحی مریم نقاش زرگران بی‎نتیجه ماند و حتی اعزام او به بیمارستان و مرخصی درمانی با محدودیت روبه رو بود.
حبس چهار ساله‏ ی این زندانی ۱۵ خردادماه سال جاری قرار بود پایان یابد، اما اعلام شد او در زمان بازگشت از مرخصی استعلاجی غیبت داشته است و تاریخ آزادی‎اش به ۱۰ مردادماه موکول شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر