دوشنبه، مرداد ۰۹، ۱۳۹۶

#ایران# حمله مهاجمان به سفارت عراق در کابل


محله دیپلماتیک کابل یک بار دیگر مورد تهاجم قرار گرفته. این‌بار سفارت عراق در کابل هدف مهاجمان است.
 31.7.2017
 

خبرگزاری رویترز گزارش داده که صدای انفجار و تیراندازی در محله دیپلماتیک کابل شنیده شده.
هدف از این حمله سفارتخانه عراق در کابل بوده است.
شماری از شاهدان عینی گفته‌اند، مهاجمان ۶ نفر بودند که از میان آن‌ها یک مهاجم خودش را در ورودی سفارت عراق منفجر کرده و سپس مهاجمان دیگر وارد ساختمان سفارت شده‌اند.
یک سخنگوی پلیس افغانستان به خبرگزاری فرانسه گفته که نیروهای پلیس با مهاجمان درگیر شده‌اند. ظاهراً این درگیری همچنان ادامه دارد.
برخی خبرگزاری‌های افغانستان گزارش داده‌اند که چهار انفجار در منطقه‌ای بین «شهرنو» و «کلوله پشته» در پایتخت افغانستان به وقوع پیوسته است.
درگیری بین پلیس و مهاجمان در میدان «انصاری» در منطقه شهرنو رخ داده که در دو نیم کیلومتری ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز قرار دارد.
از تعداد کشته‌شدگان احتمالی یا مجروحان هنوز اطلاعی در دست نیست. همچنین معلوم نیست که چه کسی مسئول این حمله انتحاری و تیراندازی است.
۳۱ مه سال جاری انفجار مهیبی در محله دیپلمات‌های کابل در حوالی سفارت آلمان رخ داد. سفارت ایران هم که در نزدیکی محل انفجار قرار دارد، آسیب دیده است.
عفو بین‌الملل اعلام کرده که شمار قربانیان غیرنظامی در افغانستان در نیمه نخست سال جاری بالاترین میزان ثبت‌شده از سوی سازمان ملل است.
بنابر آمار سازمان ملل، ۱۶۶۲ غیرنظامی بین یکم ژانویه تا ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ بر اثر درگیری‌ها در افغانستان جان‌شان را از دست داده‌اند.
طالبان افغانستان حملات خود را افزایش داده و در ماه‌های اخیر چند منطقه را به کنترل خود درآورده است. تا اکنون چندین بار تلاش دولت افغانستان برای پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان به شکست انجامیده.
بیش از یک‌سوم افغانستان در اختیار نیروهای دولتی نیست و در بسیاری از ولایت‌ها نبرد جریان دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر