شنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۹۶

#ایران# دختران ربا‌ت‌ساز افغان هواپیما بی‌سرنشین می‌سازند

media REUTERS/Yuri Gripas

 

 
 
روباتیک افغانستان چند هفته پیش در مسابقات بین المللی روباتیک در آمریکا شرکت کردند که در این مسابقات موفق به کسب مدال "نقره شجاعت" گردید.
دختران ربات ساز افغان روز شنبه 29 ژوئیه 2017 در یک نشست خبری در هرات اعلام کردند، تلاش دارند تا یک هواپیما بی سرنشین و روبات انسان نما را در آینده نزدیک بسازند.
این دختران از حکومت افغانستان و نهادهای بین المللی خواستند که آنها را در این زمنیه همکاری نمایند تا چالش­های که مانع ساختن این روبات ها می­شوند برطرف کنند.
علی رضا مهربان مسئول تیم رباتیک افغانستان در نشست خبری امروزدوشنبه در هرات گفت، برنامه آینده شان ساختن هواپیما بی سرنشین و روبات انسان نما می­باشد اما دولت باید اجازه دهد تا موادهای سازنده این روبات ها وارد کشور شود.
مهربان افزود، در گذشته مخالفان مسلح دولت از این وسایل استفاده می­کردند اما در حال حاضر وارد کردن موادهای سازنده این روبات­ها به کشور دشوار می­باشد.
مهربان علاوه کرد، قرار است در آینده نزدیک، تیم روباتیک افغانستان در مسابقات جهانی روباتیک در کشورهای آلمان، هلند، مکزیک و عربستان سعودی شرکت کنند.
تیم روباتیک افغانستان چند هفته پیش در مسابقات بین المللی روباتیک در آمریکا شرکت کردند که در این مسابقات موفق به کسب مدال "نقره شجاعت" گردید.
اعضای این تیم روباتیک بعد از شرکت در آن مسابقات از موجودات تهدیدات امنیتی از سوی گروه طالبان ابراز نگرانی کرده و از دولت افغانستان خواستند تا امنیت آنها را تأمین کنند اما مقام­های امنیتی افغان تاکید دارند، نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت آنها تلاش خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر