دوشنبه، مرداد ۰۹، ۱۳۹۶

#ایران# نخستین سالروز تولد گلرخ ایرایی در زندان اوین


 31.7.2017
 

هشتم مردادماه، سالروز تولد ۳۷ سالگی گلرخ ایرایی، فعال حقوق بشر محبوس در زندان اوین است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، گلرخ ایرایی، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی محکوم به شش سال حبس، سی و هفتمین سالروز تولد خود را در زندان اوین سپری می‌کند.
آرش صادقی، همسر این فعال حقوق بشر نیز هم اکنون در حال گذراندن محکومیت خود در زندان اوین است و در پی اعتصاب غذاهای طولانی مدت به بیماری‌های عدیده‌ای مبتلا گردیده است.
گفتنی است؛ اخیرا درخواست اعاده دادرسی گلرخ ایرایی و همسرش آرش صادقی نیز از سوی شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور به ریاست «نیازی» رد شده است.
سوم آبان ماه سال گذشته، مأموران امنیتی با یورش به محل سکونت گلرخ ایرایی و شکستن درب منزل، این فعال حقوق بشر را به‌منظور اجرای حکم شش سال حبس تعزیری دستگیر کردند. این بازداشت درحالی صورت گرفت که خانم ایرایی تا آن زمان احضاریه‌ای جهت اجرای حکم حبس دریافت نکرده بود.
گلرخ ایرایی، متولد ۱۳۵۹ نخستین بار در تاریخ ۱۵ شهریورماه به همراه آرش صادقی، همسرش بازداشت و به دو اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام محکوم به شش سال حبس شده است. طبق گفته آرش صادقی، در روز دادگاه گلرخ ایرایی در بیمارستان بستری بوده و مدارک پزشکی او را وکیلش، خانم زهرا مینویی، به دادگاه تحویل می‌دهد اما قاضی صلواتی بدون توجه به عدم حضور او و شنیدن دفاعیاتش حکم شش سال حبس را برای او غیابی صادر کرد و دادگاه تجدیدنظر هم این حکم را عیناً تائید کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر