سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۸، ۱۳۹۴

نگرانی مشترک از خشم انفجاری

اخبار - مقالات - ايران
تاريخ: PM 4:30:04 1394/2/8

نیروی سرکوبگر انتظامی


اگر حرفهای چند روز گذشته سردمداران نظام، از جمله خامنه‌ای و آخوند روحانی کنار هم گذاشته شود، تصویر روشنی از وضعیت آشفته نظام و روندی که در سراشیب سرنگونی طی می‌کند، ظاهر می‌شود.
روز شنبه پنجم اردیبهشت، روحانی نگران از فوران خشم اجتماعی به سرکردگان نیروی سرکوب انتظامی هشدار داد که مبادا بی‌گدار به آب بزنند و بشکه باروتی که در بطن جامعه، آماده یک جرقه است، منفجر بشود! روز بعد خامنه‌ای هم خطاب به‌همین سرکردگان انتظامی گفت، تهدید جدی است و راه‌حل هم در تشدید سرکوب می‌باشد. ترجمه حرفهای او این بود که بله شرایط انفجاری است و باید حواسمان جمع باشد، اما حواس جمعی به‌معنی این است که سرکوب که اعدام‌های گسترده بخشی از آن است، هر چه بیشتر شود خامنه‌ای در حالی که تلاش می‌کرد زیرآب حرفهای روز قبل روحانی را بزند گفت:
«مقابله با نا‌امنی‌های روانی در جامعه، هم‌چون نگرانی خانواده‌ها از حضور فرزندانشان در خیابانها و بوستانها به‌دلیل احتمال کشیده‌شدن آنها به سمت مواد مخدر و یا نگرانی از کشانده شدن جوانان به سمت فحشا و منکرات، بسیار با اهمیت‌تر از مقابله با نا‌امنی‌های فیزیکی است و باید با چنین ناامنی‌هایی به‌طور جدی مقابله شود».

خامنه‌ای در حالی خود را نگران کشیده شدن جوانان به ورطه اعتیاد نشان می‌داد که درست چند ساعت قبل از این ادعا، وزیر کشور دولت آخوند روحانی در مجلس ارتجاع بالا و پایین می‌کرد که آدرس دقیق پول‌های کثیف و اسامی کسانی که پول‌های حاصل از تجارت مواد مخدر و گسترش اعتیاد در جامعه توسط آنها در جنگ انتخابات ریخته می‌شود را بدهد یا نه!

رحمانی فضلی وزیر کشور آخوند روحانی: «دو فردی که 2 شبکه قاچاق در 2 نقطه کشور بوده گرفته شدند، با بررسیهایی که کردیم نهایتاً به بیش از 2000 شماره حساب آدم رسیدیم که این‌ها همه با هم مرتبط بودند. میزان دارایی‌های این‌ها در حوزه املاک در حوزه دارایی افرادی بود که حق حساب به افرادی دادند که خرید کردند در حوزه‌های مختلف لشکری و کشوری؛ این فساد نیست؟ این فساد نیست؟! این پول سیاه نیست؟!»

قابل توجه این‌که هنوز سخنان خامنه‌ای مبنی بر اظهار نگرانی از اعتیاد، خشک نشده، که زیرآب آن توسط وزیر کشور آخوندها زده می‌شود و آشکار می‌شود که ریشه همه معضلات اجتماعی از مواد مخدر، فحشا و... به‌صورت سازماندهانه و سیستماتیک، زیر سر خود رژیم است و تازه‌یین نوک کوه یخ فساد افسارگسیخته است که در حرفهای رحمانی فضلی بیرون می‌زند.

هر چند برای جوانان آگاه و آزادیخواهی که دنبال خلق فرصتها برای اعتراض و قیام هستند، ریشه این معضلات چیز پوشیده‌ای نیست، اما حرفها و ابراز نگرانی‌های سردمداران رژیم و حرفهای متناقض آنها در ارائه راه کارها و نقشه مسیرهایی که برای مهار شرایط انفجاری جامعه طرح می‌کنند، نشان از بن‌بست تمام عیار نظام ولایت‌فقیه دارد و به این صورت است که رژیم آخوندی، هر راهی را در پیش بگیرد، حاصلی جز افزایش و گسترش اعتراضات نخواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر