سه‌شنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۹۵

#ایران#Iran# شهروند اسرائیلی متهم به قاچاق قطعات نظامی به ایران، به آمریکا بازگردانده می‌شود

شهروند اسرائیلی متهم به قاچاق قطعات نظامی به ایران، به آمریکا بازگردانده می‌شود

30.8.2016



 کوردستان میدیا: دادگاه عالی اسرائیل حکم بازگرداندن یک شهروند اسرائیلی به آمریکا به اتهام قاچاق تجهیزات نظامی به ایران را صادر نمود.


وزارت دادگستری اسرائیل طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: آریه الیاهو کوهن متهم است که طی سال‌های ٢٠٠٠ تا ٢٠٠٤ از آمریکا قطعات جانبی خریده و به محل زندگی خود در اسرائیل ارسال نموده است.

گفته می‌شود، این شهروند اسرائیلی و سه همکار دیگر او در آمریکا قطعات مورد استفاده در موشک هاوک، هواپیماهای جنگی و خودروهای زرهی را به اسرائیل فرستاده‌اند و درباره محتویات بسته‌های ارسالی به اسرائیل و مقصد اصلی آن "اطلاعات نادرست" داده‌اند.

همچنین در اتهام‌های مطرح شده اعلام شده که طی سال‌های ٢٠١٢ و ٢٠١٣ این شهروند اسرائیلی در دو نوبت قطعات جانبی ساخت آمریکا را که در هواپیماهای جنگی اف ٤ و اف ١٤ استفاده می‌شود از طریق یونان به ایران ارسال نموده است.

اتهام‌های این شهروند اسرائیلی در دادگاه فدرال کانتیکت آمریکا ثبت شده است و این دادگاه طی حکمی خواستار بازگرداندن کوهن برای محاکمه به آمریکا شده است.

پس از موافقت دادگاه اسرائیل با این درخواست دادگاه کانتیکت آمریکا، سرانجام دیروز یکشنبه هشتم شهریورماه، دادگاه عالی اسرائیل طی حکم اعلام کرد که این شهروند اسرائیلی برای محاکمه به آمریکا بازگردانده می‌شود.

رسانه‌های خبری گزارش داده‌اند در صورت محکومیت این شهروند اسرائیلی، وی به ٢٠ سال زندان و پرداخت یک میلیون دلار محکوم خواهد شد.

بیش از سه دهه است که آمریکا و متحدانش فروش قطعات نظامی به رژیم ایران ممنوع کرده‌اند
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر