سه‌شنبه، اردیبهشت ۱۰، ۱۳۹۲

زندان در زندان


ZENDAN136

این همه فشار برای چیست؟ زندانی کرده اند، از ملاقات حضوری و مرخصی محروم کرده و همه حقوق بدیهی شان را گرفته اند کافی نیست؟ حال زندان در زندان درست میکنند و حق انتخاب وکیل بند را هم از زندانیان می گیرند؟ وکیل انتصابی یعنی چه؟ ادعای قانون گرایی شان گوش فلک را پر کرده و خود بیش از همه قانون گریزی می کنند».
اینها بخشی از سخنان خانواده ابوالفضل عابدینی و سیامک قادری در مصاحبه با «روز» است؛ دو زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین که از دو روز پیش به همراه ۸ زندانی سیاسی دیگر به بند انفرادی منتقل شده‌اند.
ابوالفضل عابدینی، عضو مجموعه فعالان حقوق بشر است که به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شده. ساره عیوضی، مادر آقای عابدینی به «روز» می‌گوید که فرزندش از مرخصی و ملاقات حضوری محروم است.

ساره عیوضی، مادر ابوالفضل عابدینی در مصاحبه با «روز» با اعتراض به این مساله می گوید: ۴ سال است او را بدون مرخصی در زندان نگهداشته‌اند، ۱۲ سال حکم بریده اند..اینها کافی نیست که زندان در زندان درست میکنند و نمیگذارند پسرم حداقل حکم محکومیت اش را در شرایط عادی سپری کند؟ هر روز یک دادگاه جدید، هر روز یک فشار جدید، بازرسی جدید، انفرادی…یک روز او را به اهواز تبعید میکنند، یک روز به قرنطینه می برند و.. هر روز مشکلی به وجود می آورند که هم خانواده ها را عذاب دهند هم نگذارند بچه های ما در زندان هم حداقل به صورت عادی زندان شان را سپری کنند. دیگر چه می خواهند از جان بچه های ما؟
ابوالفضل عابدینی فروردین ۸۹ توسط دادگاه انقلاب اهواز به اتهام «ارتباط با دول متخاصم، فعالیت‌های حقوق بشری و تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه‌های بیگانه» به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. او یک سال بعد از صدور حکم اول، بار دیگر از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی جلاد مقیسه‌ای به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری دیگر محکوم شد. او از سال ۸۸ در زندان به سر می برد و تاکنون از مرخصی محروم بوده است.
فرزانه میرزاوند، همسر سیامک قادری هم که روز گذشته برای ملاقات با این روزنامه نگار به زندان اوین مراجعه کرده در مصاحبه با «روز» میگوید: شب قبل شنیده بودم که به انفرادی منتقل کرده اند، برای همین با آمادگی رفتم. دیدم سالن ملاقات به هم ریخته است، مثل همیشه نیست. کارت ملاقات را که پر کردم و تحویل دادم گفتند ممنوع الملاقات است. پرسیدم به چه دلیل؟ گفتند اطلاعی نداریم. پرسیدم از کجا ممنوع الملاقات شده اند؟با دستور چه کسی و تا چه زمانی؟ گفتند خبر نداریم.
سیامک قادری، خبرنگار سابق خبرگزاری حکومتی (ایرنا) است که به نشراکاذیب، تبلیغ علیه نظام، توهین به پاسدار احمدی نژاد و رئیس قوه قضائیه و همچنین فعل حرام متهم وبه ۴ سال حبس تعزیری و ۸۰ ضربه شلاق محکوم شده است.
این روزنامه نگار ۳۴ ماه است از مرخصی و ۲ سال است که از ملاقات حضوری با خانواده اش محروم است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر