پنجشنبه، فروردین ۱۵، ۱۳۹۲

فتوای دکتر شیخ رافع الرفاعی مفتی دیارعراق

پنج‌شنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ / ۰۴ آوریل ۲۰۱۳
AddThis Social Bookmark Button
برای برگرداندن فوری مجاهدین از لیبرتی  به اشرف،
استاد شیخ رافع الرفاعی مفتی دیار عراق و دبیرکل دبیرخانه عالی فتوا در عراق، همه سازمانهای بین المللی و سازمان ملل و سازمانهای حقوق بشری و تمامی طرفهای رسمی ذیربط را فرا خواند تا حکومت عراق را وادار کنند ساکنان کمپ لیبرتی را  فورا به قرارگاه اشرف برگرداند تا جان آنان مورد حفاظت قرار گیرد، چرا که آنان درعراق میهمانان ما هستند و دین و انسانیت بر ما حکم میکند که آنان را گرامی بداریم و به آنان اهانت نکنیم در حالیکه حکومت کنونی همه معیارها و ارزشهای انسانی و دینی را از دست داده و به یک کارمند برای مقامات حکومت  ایران در قم و تهران تبدیل شده و براساس دستورات آنان عمل میکند.
شیخ رافع الرفاعی، مفتی بزرگ اهل سنت عراق که از حامیان شجاع تظاهرات و قیامهای مردمی علیه حکومت مالکی است، اعلام کرد:
ما بارها خواهان بازگرداندن مجاهدین خلق به مکان طبیعی آنان یعنی قرارگاه اشرف شده ایم چرا که کمپ لیبرتی هدف حملات است و در تمامی جهات حفاظت ندارد و درآن هیچ چیزی که بتواند ساکنان را حفاظت کند وجود ندارد. این کمپ عبارتست  از مجموعه یی از بنگالهای فرسوده، اما  در اشرف ساختمانهائی هست که میتواند ساکنان را از تهاجمات مستمر حفاظت کند، بنابراین اگر دولت عراق ذره ای غیرت عربی و انسانیت داشته باشد بایستی درحفاظت ساکنان  بکوشد و آنان را فورا به قرارگاه اشرف برگرداند.
استاد الرفاعی افزود: ”
مجاهدین خلق مسلمانند و به آنان ظلم شده است. آنها در کشور ما مورد اعتمادند و در پناه خدا ورسول او ودر امان مومنان وعراقیان هستند وکسی که در پناه ما باشد بایستی محترم شمرده شود و خون ومال و ناموس او مصون است. ممانعت از ورود مواد پزشکی و نیازمندیهای انسانی به داخل کمپ لیبرتی، نقض قوانین آسمانی و زمینی است، اما این دولت بر اساس قانون و انسانیت رفتار نمی کند. این دولت با عراقیان نیز رفتار انسانی نمی کند چه رسد به اینکه بخواهد با مخالفان اربابانش در قم و تهران به صورت انسانی رفتار کند.  بنابراین، ما با بلندترین صدا حمایت خودمان را از این ساکنان بیگناه درلیبرتی اعلام میکنیم.
استاد رافع الرفاعی تاکید کرد:
” موشکهائی که ساکنان کمپ لیبرتی را مورد هدف قرار داد از ایران آمده بود و ۴۰ عدد از آنان شلیک شد و۶۰ عدد آنان باقی ماند واین تهاجم باعث شهادت ۸ نفر و جراحت بیش از۱۰۰ نفر شده است لذا ما همصدا با سایرانسانهای شریف و فعالان حقوق بشر در سراسر جهان برای حفظ خون این بیگناهان که به عراق آمده اند و در پناه خدا ورسول او می باشند با آنان اعلام همبستگی میکنیم.


تلویزیون بغداد گزارش داد: چهارشنبه - سوم آوریل  ۲۰۱۳- شیخ رافع الرفاعی مفتی دیار عراق سازمانهای بین‌المللی و سازمان ملل ‌متحد و سازمانهای حقوق‌بشری را به بازگرداندن فوری ساکنان کمپ لیبرتی به قرارگاه اشرف، فراخواند تا جان آنان از کشتار و هدف قرار داده شدن، مورد حفاظت قرار گیرد.
شیخ الرفاعی در بیانیه خودگفت ساکنان لیبرتی در عراق مهمانان ما می‌باشند و دین و انسانیت بر ما حکم می‌کند که آنان را گرامی داشته و به آنان اهانت نکنیم.
وی گفت من بارها خواهان بازگرداندن مجاهدین خلق به مکان طبیعی آنان یعنی قرارگاه اشرف شده‌ام چرا که کمپ لیبرتی هدف است و در تمامی جهات حفاظت ندارد و در آن هیچ چیزی که بتواند ساکنان را حفاظت کند وجود ندارد ».

تلویزیون التغییر گفت: مفتی دیار و دبیرکل دبیرخانه عالی مرکز صدور فتوای عراق، شیخ رافع طه الرفاعی گفت ایران با وارد کردن ۱۰۰موشک به عراق، ۴۰موشک را به کمپ لیبرتی متعلق به پناهندگان ایرانی در غرب بغداد شلیک کرده است.
الرفاعی در این موضع‌گیری که در سایت رسمی خود منتشر کرده است، از تمامی سازمانهای بین‌المللی و سازمان ملل و سازمانهای حقوق‌بشری و همه طرفهای رسمی خواست تادولت عراق را وادار کنند ساکنان کمپ لیبرتی را برای حفاظت از جان آنان در برابر کشتار و هدف قرار گرفتن فوراً به محل اصلی استقرار‌شان در قرارگاه اشرف بازگرداند.

خبرگزاری نینای عراق - ۳آوریل ۲۰۱۳-  شیخ دکتر طه الرفاعی مفتی دیار عراق و دبیرکل دبیرخانه عالی فتوا در عراق، از  سازمانهای بین المللی و سازمان ملل و سازمانهای حقوق بشری خواستار ”باز گرداندن فوری ساکنان کمپ لیبرتی به قرارگاه اشرف برای حفاظت از جان آنها در برابر قتل و حمله شد“.
شیخ الرفاعی در بیانیه ای اعلام کرد :” ساکنان لیبرتی میهمانان ما میباشند و دین و انسانیت بر ما حکم میکند که آنان را گرامی داشته و به آنان اهانت نکنیم وی افزود : ما بارها خواهان بازگرداندن مجاهدین خلق به مکان طبیعی آنان یعنی قرارگاه اشرف شده ایم چرا که کمپ لیبرتی هدف است و در تمامی جهات حفاظت ندارد و درآن هیچ چیزی که بتواند ساکنان را حفاظت کند، وجود ندارد چرا که این کمپ عبارتست  از مجموعه ای از بنگالهای فرسوده، اما در اشرف ساختمانهائی هست که میشود ساکنان را از تهاجمات مستمر حفاظت کرد بنابراین اگر دولت عراق ذره ای غیرت عربی و انسانیت داشته باشد بایستی آنان را فورا به قرارگاه اشرف برگرداند“.
الرفاعی اضافه کرد” مجاهدین خلق مسلمانند وبه آنان ظلم شده ودر کشور ما مورد اعتماد  هستند و آنان در پناه خدا ورسول او و در امان مومنان وعراقیان می باشند وکسی که درپناه ما باشد بایستی محترم شمرده شود و خون ومال و ناموس او مصون است.
وی گفت که ممانعت از ورود مواد پزشکی و انسانی به داخل کمپ لیبرتی نقض قوانین آسمانی و زمینی است“.
الرفاعی افزود ” بنابراین ما با بلندترین صدا حمایت خودمان را از این ساکنان بیگناه اعلام میکنیم“.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر