پنجشنبه، فروردین ۱۵، ۱۳۹۲

 

اخباری از زندانها

زندانی سیاسی اصغر محمودیان در وضعیت جسمی وخیمی به سر می برد
زندانی سیاسی اصغر محمودیان از زندانیان دهه شصت و از هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران در زندان در وضعیت جسمی وخیمی به سر می برد.
دژخیمان رژیم آخوندی، زندانیان سیاسی هوادار مجاهدین را که بیمار هستند، تحت فشارهای مضاعف قرار می دهند.
از جمله به آنان گفته اند فکر نکنید ما راحت شما را اعدام می کنیم… کاری می کنیم که در همین زندانها از شدت بیماری از بین بروید که به نام ما تمام نشود.

اعتصاب غذای دو زندانی سیاسی کرد در زندان ارومیه
دو زندانی سیاسی کرد در زندان ارومیه، از ابتدای سال ۹۲دست به اعتصاب غذا زده اند. این دو زندانی هم اکنون در شرایط وخیم جسمی به سر می برند. مأموران اطلاعات آخوندی از انتشار خبر این اعتصاب غذا جلوگیری می کنند.
هزینه سنگین انتشار فیلمی از ۴ زندانی اعدامی: شکنجه و ۵ سال
حبس غازی حیدری فعال عرب اهل و ساکن اهواز که در می ٢٠٠٩ توسط اداره اطلاعات اهواز دستگیر شده بود ودر شعبه اول دادگاه اهواز به ریاست قاضی مرتضى تورک به ١٠ سال حبس تعزیری محکوم شده بود, اخیرا به دلیل درز فیلمی از زندان کارون متعلق به سه برادر حیدریان و علی شریفی؛ ( از شهروندان عرب اعدام شده در ژوئن ٢٠١٢ ) که مدتی قبل از اجرای حکم اعدام آنان ارسال شد؛ توسط اداره اطلاعات اهواز به شدت شکنجه میشود بطوریکه چهار دنده قفسه سینه وی شکسته می شود.بنا بر گزارش فعالان حقوق بشر از اهواز؛ یکی از بستگان مهندس حیدری که اخیرا از کشور خارج شده است در توصیف شکنجه های وارد شده به این زندانی به ” کمپین صلح فعالان در تبعید ” می گوید: ” ناخن های مهندس را کشیده بودند و پرده گوش وی را پاره کرده اند.”دادگاه پنج سال حبس تعزیری به محکومیت غازی حیدری اضافه و وی را از بازداشتگاه اطلاعات اهواز به زندان مرکزی شیراز تبعید کرده است. غازی حیدری مهندس مکانیک, و در شرکت لوله سازی اهواز شاغل بوده است. این روشنفکر، نویسنده و فعال فرهنگی بجز فعالیتهای فرهنگی و حقوق بشری هیچ گونه فعالیت دیگری نداشته و معتقد به کوشش های مسالمت آمیز است.
اتهام های حیدری استفاده از اینترنت از طریق ورود به وب سایتهای فلیتر شده مخالفین نظام، استفاده از کتابهای الکترونیکی، تهیه و ارسال نمودارهائی از آمار دستگیر شدگان و محکومین به اعدام و ضدیت و عناد با رژیم بوده که ایشان تمام این اتهام ها را نزد قاضی انکار و اقرار به آنها نزد نیروهای امنیتی را ناشی از شکنجه شدید دانسته است.
چهارشنبه ۱۴فروردین

 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر