چهارشنبه، آذر ۲۶، ۱۳۹۳

عفو بین‌الملل: اعتصاب‌کنندگان زندان ارومیه به جلو انداختن اعدام تهدید شدند


سازمان عفو بین الملل می گوید که در پی اعتصاب غذای ده نفر در زندان ارومیه مقام های ایرانی تهدید کرده اند که اعدام آنها را تسریع خواهند کرد و این رفتار حکومت ایران را محکوم کرد.

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، این گروه حقوق بشر در بیانیه ای که سه شنبه ۱۶ دسامبر منتشر کرد به خصوص پرونده سامان نسیم را پررنگ کرده است که می گوید در زمان دستگیری ۱۷ سال داشته است.
سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای حمایت خود از 27 زندانی سیاسی کرد در زندان اورمیه را اعلام داشت و در بیانیه خود گفت:« تهدید مقامات ایرانی جهت تسریع در اجرای حکم اعدام 10 زندانی اعدامی در تلافی اعتصاب غذای آنها, اسفناک است.»

سازمان عفو بین الملل خواستار رفع و یا تخفیف احکام اعدام زندانیان شد
عفو بین‌الملل با انتقاد شدید از تلاش رژیم ایران برای تهدید «سامان نسیم» به اعدام که یکی از زندانیان اعتصابی زندان اورمیه است, گفت اتهامات وارده بر وی بجا نیست.

حصیبه حاجی‌صحراوی, معاون مدیرکل عفو بین‌الملل در امورخاورمیانه و شمال آفریقا گفت:«این واقعا اسفناک است که مقامات ایرانی در حال بازی با زندگی این زندانیان به چنین شیوه ای هستند. توسل به تهدید به مرگ و دیگر اقدامات تنبیهی برای سرکوب اعتصاب غذای زندانیان نشان می‌دهد که نظام دادگستری و کیفری عدالت‌محور نیست».

عفو بین‌الملل افزود تلاش حکومت ایران برای تهدید زندانیان و روشهای باج‌خواهی آن و قراردادن زندانیان در چشم‌انداز مرگ نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

26.12.2014



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر