سه‌شنبه، آذر ۱۸، ۱۳۹۳



مصاحبه سرمد عبدالكريم مدير خبرگزاري اخبار عراق  با تلويزيون التغيير درباره عملكرد شبه نظاميان وابسته به رژيم ملايان و راه حل موفقيت دولت عبادي
مجري : بر اساس آخرين خبري كه امروز در رابطه با آن صحبت كرديم به نظر مي‌آيد كه شبه نظاميان دست بازتري پيدا كرده‌اند به‌طوريكه افراد داراي مشكلات رواني را هم متهم مي‌كنند و بعد مورد هدف قرار مي‌دهند. آيا مي‌توانيم بگوييم كه آنها فضاي گسترده‌تري را در دست دارند به‌ويژه بعد از اين كه برخي از فرماندهان امنيتي از محدود شدن فعاليت اين شبه نظاميان صحبت كردند؟ 
سرمد عبدالكريم، مدير خبرگزاري اخبار عراق : در واقع اين كلمه شبه نظامي بيان مصطلح اين باندها مي‌باشد. اين باندها مثل مافيا برنامه‌ريزي دارند و ماموريتشان قتل و نابودي است و حفاظت از منافع كشورهاي ديگر به عهده‌دارند. يك برنامه حساب شده وروشن دارند. اقداماتشان را در جهت منافع كشورهاي ديگر و در چارچوب خطوط مركزي آن كشور و تحت نظر بالاترين مقامات كشور در عراق، انجام مي‌دهند. ما به روشني مي‌دانيم كه نوري المالكي نخست‌وزير سابق اولين پديد آورنده اين شبه نظاميان بود كه در دوران او مستقر و گسترده شدند. نقش بسيار خطرناكي را به اجرا مي‌گذارند و يك بودجه فوق تصور از بودجه كشور را در اختيار دارند. تجهيزات، خودرو و سلاح دارند و با يك طرح سازمان‌يافته، اقدام به قتل و كشتار عراقيان مي‌كنند و تمامي زير ساختهاي عراق را به‌طور اساسي نابود مي‌كنند. به همين خاطر آن چه كه امروز در عراق جريان دارد در واقع عبارت از اجراي طرحهاي حاضر و آماده‌اي مي‌باشد. امروز صحبت از فرماندهان اين شبه نظاميان مي‌شود كه در خيابانهاي عراق جولان مي‌دهند بگذاريد اسم ببرم، اين هادي العامري امروز چه سمتي دارد؟ چرا سرلشگر پاسدار قاسم سليماني فرمانده نيروي تروريستي قدس را در رفت‌وآمد همراهي مي‌كند؟ اين اقدام به‌طور علني از طريق تلويزيون در مقابل چشم مسئولان به نمايش گذاشته مي‌شود. به همين خاطر اين موضوع روشن شده است كه اين شبه نظاميان فرماندهي دارند و اين فرماندهان از عراق كينه دارند. ما مي‌دانيم كه هادي العامري يكي از افسران سپاه قدس بوده و هم‌چنان هم هست و شبه نظاميان را در جريان جنگ ايران و عراق فرماندهي مي‌كرد و عراقيان را در مردابها به قتل مي‌رساند. اين تيرهايي كه از سلاح العامري و باند العامري خارج مي‌شد. به سوي سني يا شيعي يا ايزيدي يا مسيحي نبود. الآن به سطحي رسيده‌ايم صرف‌نظر از اسم، رنگ، نژاد و مذهب تيري كه از اين سلاحها خارج مي‌شود عراقي را مي‌كشد. پس اين شبه نظاميان از اين اسم تقليد كردند و به بهانه مبارزه با داعش شروع به كشتار عراقيان كردند و مي‌كنند. در واقع آنها خودشان شكلي از اشكال داعش هستند و يك طرف ديگر سكه داعش هستند يا شكل ديگري از داعش هستند. به همين خاطر بايد كسي را كه اين شبه نظاميان را فرماندهي مي‌كند بشناسيم و آقاي حيدر العبادي را فرا بخوانيم كه انحلال شبه نظاميان را در يك تصميم روشن و فوري اعلام كند. اگر در اين حرف محكم باشد، انحلال شبه نظاميان فقط به يك كلمه از طرف وي نياز دارد تا كشور ثبات پيدا كند و بتواند برنامه اصلاحات خودش را اجرا كند. بدون انحلال شبه نظاميان كشور يك گام نمي‌تواند به جلو بردارد.
مجري : امروز شبه نظاميان آزادي عمل ديگري به دست آورده‌اند، الآن با بسياري از نيروهاي دولتي حركت مي‌كند و در بعض مواقع براي كارهايي كه انجام مي‌دهند شكل قانوني مي‌دهند، اما همگان الآن صحبت از اين مي‌كنند كه آقاي حيدر العبادي در حال حاضر پشت يك ارثيه سنگين مانده است دليل روشن آن هم اين است كه مي‌داند كه چه به‌دست بياورد يا اين كه يك ايده روشن و جديدي دارد كه آن جابجايي فرماندهان است، آيا شما فكر مي‌كنيد كه تغيير اين فرماندهان امنيتي در وزارت دفاع و كشور در جهت شكستن قدرت اين شبه نظاميان عمل مي‌كند؟
سرمد عبدالكريم : اين تأثير گسترده‌اي ندارد، تغيير فرماندهان امنيتي و يا نظامي در واقع عبارت از تغيير دكوراسيون است به‌دليل اين كه اين مسايل در سطح بسيار بالاتري از فرماندهان برنامه‌ريزي شده و در كنترل قرار دارد. بگذار روشن باشيم، الآن سطح دفتر شخصي نخست‌وزير فعلي در همان سطح دفتر نخست‌وزير و فرمانده كل قواي سابق مي‌باشد. از طريق اين دفتر سر رشته امور وزارتخانه‌هاي دفاع و كشور و رئيس ستاد عبور مي‌كرد و كارها با تمايلات شخصي و بر اساس دستوراتي كه به قتل و كنترل و قتل‌عام عراقيان فرمان مي‌داد و از طريق تلفن و فاكس و ايميلهايي از تهران مي‌آمد، پيش مي‌رفت. اين شبه نظاميان با خودروها، سلاح و حمايت مالي از طريق بودجه عراق حركت مي‌كنند. اين تغيير چيزي را در فرماندهان امنيتي تغيير نخواهد داد. اگر شبه نظاميان فوراً منحل شوند حيدر العبادي مي‌تواند برنامه اصلاحات خود را به اجرا بگذارد و مي‌تواند دست كم يك گام به جلو بردارد، اگر ايده روشن باشد چرا كه چه سني و شيعه و حتي اكراد به او اعتماد ندارند. سلاح بايد منحصراً در دست دولت باشد، بايد كه شبه نظامياني را كه در ارتش وارد شدند را هم منحل كند. شبه نظاميان هستند كه در دوره جعفري وارد ارتش شدند و الآن اين شبه نظاميان در ارتش نفوذ دارند و همين شبه نظاميان هستند كه به آدم‌ربايي و كشتار اقدام مي‌كنند. من فكر مي‌كنم امروز يك فرصت طلايي جلوي حيدر العبادي وجود دارد كه مي‌تواند يك مصوبه‌اي را صادر كند كه شبه نظاميان را منحل كند به شرط اين كه من نياز به يك دوره زماني دارم و نياز است كه مجلس تصويب كند را بهانه نكند. به‌خاطر اين كه يك چيزي به نام بسيج مردمي را فقط طي 3روز يعني 72ساعت درست كردند و بعد آن را مسلح كردند و به آنها پولي بسياري خارج از بودجه دادند، پس چگونه نمي‌تواند شبه نظاميان را منحل كند. اين سوالي است كه رئيس دولت فعلي را مخاطب قرار مي‌دهد به‌ويژه كه از يك حمايت بين‌المللي و يك حمايت سياسي گسترده هم برخوردار است و هم‌چنين از كمك عشايري كه براي برقراري كنترل عراق به دست وي مشاركت مي‌كنند برخوردار است. بدون انحلال اين شبه نظاميان كه اين جنايتها را مثل همين جنايتي كه نشان داده شد و اين نمونه بسيار ساده‌اي بود ترور فرماندهان نظامي وجود دارد، براي اين كه روشن باشد الآن دو ارتش موازي وجود دارد يكي ارتش شبه نظامي كه اقدام به قتل، آتش زدن، كشتار، تجاوز و تهديد وجود دارد كه حتي العبادي را هم شخصاً تهديد مي‌كنند و براي اين كه روشن باشد اين ارتش را نوري المالكي فرماندهي مي‌كند كه هم‌چنان بر بسياري از نقاط كليدي چه آنها كه نيروهاي مسلح ناميده مي‌شود يا نيروهاي امنيتي يا ارگانهاي ويژه كنترل دارد .
مجري : حيدر العبادي ديداري در اروپا داشت كه در اين سفر كلي به‌دنبال حمايت و پشتيباني بود. آيا فكر مي‌كنيد كه اين پشتيباني كه او دنبالش مي‌گشت در ديدارش مثلاً از فرانسه و تعدادي ديگر از كشورها تلاش مي‌كرد كه وضعيت خودش را تقويت كند. آيا ممكن است كه اين مصوبه را همان‌طور كه شما صحبت از آن كرديد يعني انحلال شبه نظاميان را به‌منظور دور كردن خطر از خودش و در جريان تقويت خودش از طريق جامعه جهاني صادر كند؟
سرمد عبدالكريم: حفاظت واقعي كه العبادي بايد به‌دست بياورد از طريق اعتماد مردم به خودش به دست مي‌آورد. مردم يعني تماميت مردم اعم از اين كه سني، شيعه، مسيحي، كرد يا ايزدي باشد. اگر شبه نظاميان را منحل نكند، نمي‌تواند حتي قبل از سني قبل از كرد و قبل از مسيحي، اعتماد شيعه را به دست بياورد. و اگر مسئولان را مورد محاسبه قرار ندهد و كانون فساد واقعي را نابود نكند مثل همين كانون فساد كه در سربازان ساختگي خودش را نشان داد كه البته يك نمونه ساده است. اين نوك كوه يخ است، وزارتخانه‌ها ونهادهايي وجود دارند كه به‌طور كامل ساختگي ساختگي هستند دهها ميليارد دلار در مقابل چشمان مقامها به اشخاصي در لبنان، اردن و انگليس پرداخت مي‌شود. همه مي‌دانند چنين شخصيتهايي وجود دارند و العبادي و ديگران هم آنها را مي‌شناسند. الآن سؤال اين است كه آيا العبادي كه امروز خودش رئيس دولت عراق به‌شمار مي‌رود و مي‌خواهد كه خودش را از كنترل عملي (رژيم) ايران دور كند در حالي‌كه از يك حمايت بين‌المللي برخوردار است و اين يك فرصت طلايي است كه در گذشته براي هيچ رئيس (دولتي) درجهان وجود نداشته است كه حمايت بين‌المللي را كه حيدر العبادي به دست آورده است، به دست بياورد و الآن يك فرصت طلايي دارد و جلوي او راههاي روشني وجود دارد اگر در مسير ملي برود من مي‌گويم كه او نخست‌وزير ملي براي تمامي عراقيان است اگر به‌طور روشن در اين سمتگيري باشد.
يكم: انحلال ارتش حفاظت المالكي يك ارتش كامل وجود دارد كه از المالكي حفاظت مي‌كند و تنها دستورات المالكي را اجرا مي‌كند. وتنها تغيير فرماندهان نظامي چيزي را تغيير نمي‌دهد. براي همين بايد از واقعيت شروع كند دور كردن شبه نظاميان و انحلال آنها و با دست آهنين آنها را فوراً درهم بكوبد و اگر تنها همين گام را بردارد مردم دورش حلق مي‌زنند و از او حفاظت مي‌كنند و از او پشتيباني كامل به‌عمل مياورند كه حيدر العبادي به آن نياز دارد. اما اگر به همان راهي گذشته ادامه بدهد نوري المالكي همين بود همين را مي‌گفت من اصلاحات هستم من فرزند اين كشور هستم من عراقي هستم در حالي‌كه او (نوري المالكي) از (اعضاي) دفتر خامنه‌اي و دفتر سپاه تروريستي قدس و به‌صورت روشن يكي از اجزاء آن خانواده بود. من الآن به‌صورت روشن مي‌گويم در سال 2005 در كنفرانس جامعه عرب، يك توافق بين تمامي نيروهاي ملي شامل مقاومت عراق حتي احزاب مثل حزب‌الدعوه كه به اين كنفراس آمدند، صورت گرفت. در اين كنفرانس بر سرآغاز ساختن عراق بر اساس يك طرح ملي واقعي توافق كردند كه يك فرصت طلايي بود اما (رژيم) تهران اين كنفرانس را وتوافق را نابود كرد و براي همين من امروز فكر مي‌كنم كه اگر حيدر العبادي در موضوع آشتي ملي جدي است بايد بر اساس يك خطوط واقعي و با اين سمتگيري شروع كند. تا زمانيكه ايرانيها مثل قاسم سليماني روي خاك عراق حركت مي‌كند هيچ آشتي در كار نخواهد بود
مجري: همان‌طور كه خبر آن آمده است يكي از مساجد را در ديالي به حسيني ه تبديل كرده‌اند، كه اين اولين بار نيست و تصور مي‌كنم كه آخرين بار هم نخواهد بود. اما امروز به نظر مي‌آيد كه شبه نظاميان در ديالي بيشترين مساحت را نسبت به استانهاي ديگر در اختيار دارند. به نظر شما اين استان چه ويژگي دارد؟ چرا اين استان هم‌چنان موضوع نزاع بين جريانهاي سياسي است؟
جواب: شما به خوبي اين را مي‌دانيد كه استان ديالي اولين استان هم‌مرز با ايران است. (رژيم) ايران مي‌خواهد كه از اين استان به ديگر مناطق چه داخل عراق چه خارج از عراق به‌صورت آزادانه رفت آمد كند. اين استان اولين بار شاهد تجاوز عليه پناهندگان ايراني در كمپ اشرف بود كه چندين بار در برابر دوربينها و در برابر چشمان جهان به‌طور علني به دست نيروهاي (نظامي) و شبه نظاميان قرباني و كشته شدند. بسياري از آنها كشته و قرباني شدند و بعد آنها را از كمپ اخراج كردند و كمپ (اشرف) مصادره شد، و الآن اموالشان و خودروهايشان و تجهيزاتشان را به‌صورت علني و بدون هيچ ممانعتي خريد و فروش مي‌كنند. در واقع برنامه (رژيم) ايران اين است كه اين استان را شيعي كند و بايد كه تمامي نامها و عنوانها به نامهاي 100درصد شيعي تغيير كند. در حقيقت شيعي نيست بلكه صفوي ايراني است. شيعه عرب عراق مردم وطن‌پرست هستند و وابستگي مطلق آنها به عراق شناخته شده مي‌باشد. اما كلمه تشيع و شيعه بهانه‌اي براي عبور دادن يك طرح تروريستي صهيونيستي خطرناك در بسته‌بندي شيعه مي‌باشد. آن چه كه امروز مي‌گذرد در واقع پايان دادن به حضور هر عرب سني در ديالي است و هم‌چنين پايان دادن به حضور هرگونه مخالف (رژيم) ايران و ولي‌فقيه جنايتكار آن است. براي همين قاسم سليماني الآن در اين استان مي‌چرخد و مي‌گردد. امروز تو فقط اين مسجد را مي‌بيني كه (به حسيني ه تبديل شده است) طبق برنامه ولي‌فقيه حتي كعبه شريف (مسجد الحرام) در پادشاهي عربستان سعودي نيز بايد به حسينيه تبديل شود. تمامي مساجد بايد به حسينيه تبديل شوند نه براي عشق به حسين، بلكه براي محقق كردن طرح گسترده، براي كنترل برنامه خطرناك صفوي در به دست گرفتن كنترل منطقه، كه از استان ديالي شروع مي‌شود و به الانبار و صلاح‌الدين مي‌رسد و از اردن، سوريه، لبنان، مصر و حتي ليبي عبور مي‌كند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر