کانال تلویزیونی " الخبر" روز چهارشنبه 10-12-2014 در برنامه "عن قرب" (از نزدیک) گزارشی در باره یک زن الجزایری پخش کرد با وجود باردار بودن، در شهر عین العرب (کوبانی) در کنار کردها علیه داعش می جنگد. این زن الجزایری با وجود اینکه هفت سال خانواده خود را ندیده، اما همچنان بر ایستادن در کنار کردها در جنگ علیه داعش و القاعده اصرار می کند .

لینده شلبی 48 ساله از طریق فعالان کرد طی برنامه ای از تلویزیون "الخبر" با خانواده خود تماس برقرار کرد. خانواده وی فکر می کردند که او از مدت ها پیش کشته شده است.


این زن الجزایری در این برنامه تلویزیونی گفت: "کوبانی را مانند میهنم الجزایر دوست دارم و حاضرم تا آخرین نفس از آن بجنگم".

لینده چند سال پیش با مردی از اهالی کوبانی ازدواج کرد. او اکنون منتظر به دنیا آمدن اولین نوزادش در این سرزمین است . اما بر خلاف اشتیاق لینده مادرش که در این برنامه تلویزیونی ظاهر شد، از شدت نگرانی گریه کرد و از دخترش خواست که به الجزایر برگردد.
در شهر عین العرب (کوبانی)، نیروهای ارتش آزاد سوریه و همچنین شماری از جنگجویان مسلح خارجی، در کنار کُردهای مدافع شهر علیه داعش در حال نبرد هستند.