یکشنبه، آذر ۱۶، ۱۳۹۳

دو دختر هندی بلایی بر سر مردانی که «مزاحمت جنسی» ایجاد کرده بودند آوردند که یک شبه قهرمان شدند



دو دختر جوان هندی که ظاهرا در واکنش به علت آزار جنسی در اتوبوسی در هند مردی را تنبیه کرده اند ، به قهرمانان ملی در رسانه ها و شبکه های مجازی بدل شده اند.
در ویدئویی که از این اتفاق گرفته شده میتوان دید، دو دختر به نام های پوژا و ارتی در حال زدن یک مرد با کمربندهای خود هستند. این اتفاق در کشوری که آزار جنسی زنان
بیش از آنکه یک تابو باشد، مرسوم است، این دو خواهر را بسیار معروف کرده است.
این ویدئو در هشتاد کیلومتری شمال دهلی نو، پایتخت هند گرفته شده است.
با اینکه در ویدئو منشاء این درگیری مشخص نیست اما این دو خواهر هندی در گفتگو با رسانه ها گفته اند علت این اقدام آنها مزاحمت جنسی توسط سه مرد حاضر در اتوبوس بوده است.
پوژا 19 ساله در گفتگو با بی بی سی گفته:"چند مرد شروع کردند به ما توهین کردن و لمس کردن ما، من به آنها گفتم اگر یک بار دیگر به من دست بزنید، میزنمتان. آنها سپس به فردی تلفن زدند و او پشت تلفن به آنها گفت که بروید دخترها را بزنید. هیچ کس در اتوبوس برای کمک به ما از جایش تکان نخورد و ما هم کمربندهایمان را درآوردیم و از خودمان دفاع کردیم."
 


پس از انتشار گسترده این ویدئو در شبکه های خبری و شبکه های اجتماعی، هزاران نفر به آنها تبریک گفتند و حتی یک هشتگ خاص با عنوانی که رسانه ها برای این دو خواهر انتخاب کرده اند، ایجاد شد:"شجاع دل"
با این حال کدخدای روستایی که سه مرد متهم به آزار جنسی در آن سکونت دارند، روایت دیگری از ویدئو دارد و گفته است که این دو دختر بر سر انتخاب صندلی و جای نشستن با مردهای حاضر در ویدئو به مشاجره پرداخته اند. بعدها شش زن حاضر در اتوبوس نیز در این راستا شهادت داده اند.




شرکت کننده

من در اتوبوس مورد آزار جنسی قرار گرفتم، مردم میگفتند چرا بلند فریاد میزنی؟

ارونداتی یک کنشگر هندی است که خود نیز در اتوبوس مورد آزار جنسی قرار گرفته، او در این رابطه به ناظران میگوید:

این ویدئو از این نظر قابل توجه است که آزار جنسی زنان در اتوبوس در هند به امری روزانه بدل شده و اینکه زنی نسبت به آن اعتراض کند بسیار نادر است. من خود قربانی آزار جنسی در اتوبوس بوده ام. من بر سر مرد مزاحم فریاد میزدم، اما هیچ کس برای کمک به من نیامد، حتی به من اعتراض کردند که چرا اینقدر بلند فریاد میزنم.
از نظر مردم هند، زنان همیشه باید گذشت کنند و صدایشان را بالا نبرند و مسلما هیچ دفاعی هم از خود نکنند.
نکته جزیی دیگری که ذهن من را به خود مشغول داشته، این است که دخترها شلوار جین پوشیده اند و شاید همین باعث شده که آنها برای دفاع از خود راحتتر عمل کنند. به هر روی راحت تر از این است که لباس سنتی به تن داشته باشند. اما نکته عجیب اینکه گاهی در هند دیده میشود، بحث هایی صورت گرفته که شلوار جین یکی از عوامل تشویق به تجاوز است.
البته باید به این نکته نیز توجه کرد که این ویدئو در شبکه های مجازی مورد توجه قرار گرفته اما در زندگی واقعی بسیاری این اقدام را تقبیح میکنند. افرادی که به شبکه های مجازی دسترسی دارند اقلیتی تحصیل کرده هستند. اما اکثریت جامعه هند همچنان در این زمینه بسیار بسته و محافظه کار است.
 http://observers.france24.com/fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر