پنجشنبه، آذر ۱۳، ۱۳۹۳

۱۰هکر خطرناک جهان را بشناسید

۱۱/آذر/۱۳۹۳ امیر پارسی نژاد
در مطالب قبلی ۵ هکر خطرناک جهان را معرفی کردیم و در این قسمت قصد داریم به سه هکر خطرناک دیگر بپردازیم که شرکت‌ها و سازمان‌های آمریکایی را نقره‌داغ کرده‌اند و در لیست سیاه پلیس فدرال آمریکا قرار دارند.
نفرات پنجم، چهارم و سوم از این لیست ۱۰ نفره خطرناک‌ترین هکرهای جهان، سه هکر چینی به نام‌های Wen Xinyu، Huang Zhenyu و Sun Kailiang هستند که FBI سخت به دنبال آنهاست.

نام این افراد زمانی که اداره دادگستری ایالات متحده پنج هکر چینی را تحت تعقیب قضایی قرار داد، در صدر اخبار قرار گرفت. آنها متهم به کلاهبرداری‌های بزرگ اینترنتی و جاسوسی از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ آمریکایی شده‌اند.
این سه متهم فراری به همراه دو نفر دیگر به نام‌های Wang Dong و Gu Chunhui پنج نفری هستند که پلیس فدرال آمریکا اعلام کرده که آنها به صورت غیرقانونی به اطلاعات مهم شرکت‌ها دست پیدا کرده و در ده‌ها مورد مختلف به صورت مخفیانه کامپیوترهای حساس را سازمان‌ها تخریب کرده یا اطلاعات‌شان را به سرقت برده‌اند.
هر یک از آنها در دادگاه‌های آمریکا به ۲۱۷ سال زندان محکوم شده‌اند.
سه هکر خطرناک چینی (Wen، Huang و Sun) از سال ۲۰۰۶ کمپانی‌های بزرگ آمریکایی را هدف قرار داده‌اند و مدارک حساس و مهمی را به سرقت برده‌اند.
به طور مثال، این سه هکر خطرناک چینی در سال ۲۰۱۰، با آلوده کردن کامپیوترهای شرکت Westinghouse به بدافزار، توانستند به سیستم‌های این کمپانی نفوذ کرده و در حالی که این شرکت مشغول مذاکره حساس با کمپانی‌های چینی برای تاسیس نیروگاه‌های برق چین بود، در حدود ۷۰۰ هزار صفحه ایمیل‌های این شرکت را به سرقت برده و تمام استراتژی و سیاست شرکت Westinghouse را در حین مذاکره دزدیدند.
کمپانی‌های SolarWorld، U.S. Steel و ATI در آمریکا از جمله دیگر قربانیان بزرگ حملات این سه هکر خطرناک چینی بودند.
پیش از این، ایالات متحده هرگز چنین اتهام سنگینی را متوجه دولت چین نکرده بود که بسیاری این ماجرا را به نوعی جنگ بی‌نظیر سایبری آمریکا و چین علیه یکدیگر قلمداد کردند.
جان کارلین معاون رئیس امنیت ملی آمریکا در این‌باره گفت: «کشورهای درگیر در این نوع تخلفات هرگز مصونیت ندارند و آنها هم توبیخ خواهند شد. هکرها نمی‌توانند زیر پرچم کشورشان پنهان شوند. سرقت سایبری برای دولت آمریکا بسیار جدی و غیرقابل بخشش است و با آن به شدت برخورد می‌کند.»
از آنجایی که چین و ایالات متحده معاهده استرداد مجرمین با یکدیگر ندارند، به همین خاطر به نظر نمی‌رسد این پنج هکر چینی حالا حالاها به دادگاه‌های آمریکا تحویل داده شده و به مجازات خود برسند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر