خشونت‌های مرگبار پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان متوقف نمی‌شود. در تازه‌ترین نمونه آن، روز سه‌شنبه یک پلیس سفیدپوست یک سیاه‌پوست غیرمسلح را با شلیک گلوله به قتل رساند.
در نیویورک و چندین شهر دیگر آمریکا هزاران نفر در دومین روز اعتراضات خود به خیابان‌ها آمدند و علیه خشونت پلیس و نژادپرستی تظاهرات کردند
به‌گزارش رسانه‌های محلی مرد سیاه‌پوستی که کشته شد ۳۴ سال سن داشت. زمانی که پلیس در حال کنترل وی بود، دست
این مرد به روی جیبش می‌رود و مأمور پلیس به‌گمان این‌که او اسلحه دارد، به وی تیراندازی می‌کند. در جیب فرد مظنون تنها داروهای او وجود داشت. مرد سیاه‌پوست در محل واقعه کشته می‌شود.
در نیویورک و چندین شهر دیگر ایالات متحده هزاران نفر در دومین روز اعتراضات خود به خیابان‌ها آمدند و علیه خشونت پلیس و نژادپرستی تظاهرات کردند. آن‌ها نسبت به تبرئه پلیس سفیدپوستی که اریک گارنر، سیاه‌پوست غیرمسلح را در نیویورک کشته بود اعتراض می‌کردند.
تظاهرات اعتراضی در نیویورک، رفت و آمد در این شهر بزرگ را برای مدت کوتاهی مختل کرد. حدود ۸۰ نفر از معترضان به دلیل اختلال در رفت و آمد برای مدت کوتاهی توسط پلیس بازداشت شدند.
همچنین در شهرهای دیگری همچون واشنگتن، بوستن، شیکاگو تا آتلانتا در جنوب و سیاتل در سواحل غربی تظاهرات اعتراضی برگزار شد.

قول پی‌گیری قتل اریک گارنر

در پی این اعتراضات، اریک هولدر، وزیر دادگستری آمریکا اطمینان داد که موضوع قتل اریک گارنر کاملا بررسی خواهد شد.
هیأت منصفه دادگاه روز چهارشنبه ۳ دسامبر / ۱۲ آذر، مأمور پلیس را مسئول قتل اریک گارنر ندانست. بر اساس ویدئوی منتشرشده، مأمور پلیس به‌هنگام دستگیری اریک گارنر او را بر روی زمین می‌خواباند و گارنر بارها فریاد می‌زند که دارد خفه می‌شود. او ساعاتی بعد در بیمارستان جان می‌سپارد. پزشکی قانونی کشته شدن گارنر را قتل عنوان کرده است.
با مرگ اریک گارنر پلیس نیویورک اعلام کرد که ۳۶ هزار مأمور پلیس در مورد توسل به زور دوباره آموزش خواهند دید.
روز دوشنبه ۲۴ نوامبر / ۳ آذر نیز در پی رأی هیأت منصفه دادگاهی در ایالت میسوری و صدور قرار منع تعقیب برای افسر پلیسی که چند ماه پیش مایکل براون، نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی را در شهر فرگوسن کشت، هزاران شهروند معترض در شهرهای مختلف آمریکا تظاهرات کردند و اعتراض آن‌ها به خشونت‌ کشیده شد.
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در پی رویدادهای اخیر در کشورش خواهان حمل دوربین توسط مأموران پلیس شد. نیروهای پلیس نیویورک حمل دوربین در مأموریت‌های خود را به‌طور آزمایشی آغاز کرده‌اند.
رادیو زمانه