سه‌شنبه، آذر ۱۸، ۱۳۹۳

سازمان ملل:حضور قاسم سلیمانی در عراق نقض قطعنامه های این سازمان است


 
دبی-العربیه.نت فارسی
گزارش کارشناسان  ناظر بر اجرای تحریم ها علیه ایران  در سازمان ملل می‌گوید، ناظران این سازمان "انتشار عکس‌های قاسم سلیمانی در عراق"، را  شاهدی بر حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در عراق می‌دانند که چنین اقدامی ناقض تحریم‌های بین‌المللی است.

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس، شاخه برون‌ مرزی سپاه پاسدران جمهوری اسلامی، از سال 2007 میلادی در فهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته است. بر اساس این تحریم دارایی های وی ذر خارج از ایران مسدود و از مسافرت بین المللی منع می شود.

به جز شورای امنیت سازمان ملل، وزارت خزانه‌ داری ایالات متحده نیز قاسم سلیمانی را به اتهام دست داشتن نیروهای قدس در خشونت‌های سوریه، تحریم کرده است.
علاوه بر تصاویری که اخیرا منتشر شده و گفته می‌شود قاسم سلیمانی را در میان نیروهای عراقی در آن کشور نشان می‌دهد، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران ایران نیز در یک گفت‌وگوی ویژه تلویزیونی این موضوع را تایید کرده است.

امیرعلی حاجی‌زاده، یکی از مقامات ارشد سپاه پاسداران ایران، در ماه سپتامبر گذشته گفته بود که در جریان نبرد علیه نیروهای گروه دولت اسلامی موسوم به داعش در عراق، قاسم سلیمانی نیز حضور داشته است.

خبرگزاری رویترز نوشته است در جریان یک گزارش 7 صفحه ای که دوشنبه 8-12-2014 توسط هیئت کارشناسان ناظر سازمان ملل متحد در امور ایران تهیه شده قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر