چهارشنبه، دی ۰۳، ۱۳۹۳

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد با قبول وعدەی مسئولین زندان، پایان یافت

میلادی: 2014-12-24 - خورشیدی: 1393/10/03 


آژانس خبررسانی کُردپا، در میان اخبار و گزارشات ضد و نقیض منتشر شده نسبت به پایان اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیه، خبر اتمام اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد را اعلام کرد.

بنا به گزارشات منتشرە، زندانیان اعتصاب‌کنندە که دارای گرایشات مختلف سیاسی هستند، در پی ٢٤ ساعت اختلاف‌نظر بر سر پایان دادن به اعتصاب غذا، اتمام این اعتصاب را اعلام کردند.

آژانس کُردپا به نقل از چند تن از خانواده زندانیان و وکیل مدافع برخی از آنان و بر اساس شواهد و قرائن موجود، اختلاف نظر زندانیان سیاسی بر سر اتمام این اعتصاب غذا را تائید کردە است.

بر اساس گزارش این آژانس خبررسانی، مسئولین زندان و دستگاه قضایی رژیم اسلامی ایران به زندانیان سیاسی کُرد وعده دادەاند که برخی از خواست‌های زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیه را جابجا می‌کنند.

10175.jpg
شکستن اعتصاب غذا و قبول وعدەی مسئولین زندان از سوی زندانیان سیاسی کُرد اعتصاب‌کنندە درحالیست که تاکنون ابهاماتی در مورد اقدامات عملی مسئولین زندان در راستای جابجایی مطالبات زندانیان سیاسی پیش رو گرفتە نشدە و در رابطە با جابجایی خواستەهای زندانیان ابهاماتی موجود می‌باشد.

وب‌سایت مرکزی حزب دمکرات کردستان ایران (کوردستان میدیا) در طول ٣٤ روز مقاومت زندانیان سیاسی کُرد در راستای احقاق حقوق خود به صورت مستمر همچون یک رسالت سیاسی و حرفه‌ای، اقدام به پوشش اخبار مرتبط با زندانیان سیاسی کُرد نمود.

در همین راستا نمایندگان حزب دمکرات کردستان ایران در خارج از کشور جهت انعکاس وقایع زندان ارومیه، دیدارهای مختلفی را در مجامع بین‌المللی و همچنین با شخصیت‌های سیاسی و مستقل انجام دادند تا در این وظیفه‌ی ملی با اراده عمومی مردم کردستان جهت پشتیبانی از فرزندان این خاک همگام شده باشند.

اخبار و گزارشات این دیدارها به صورت روزانه در وب‎سایت کوردستان میدیا انتشار داده شده‌اند.

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در پی ایجاد کمپینی در حمایت از آنها و اعلام اعتصاب سراسری در کردستان از سوی کمپین "ارومیه امروز قلب کردستان است" با اختلاف میان گرایشات سیاسی کردستان و رسانه‌های وابسته و مستقل همراه شد.

10172.jpg
شهروندان کُرد در شهرهای سقز، مهاباد، سنندج، روانسر، بوکان و بانه روز دوشنبه یکم دی‌ماه به فراخوان کمپین پاسخ دادە و بازارها را تعطیل کردند و بدین شیوە با زندانیان سیاسی کرد اعلام همبستگی نمودند.

کمپین "ارومیه امروز قلب کردستان است" طی سپاسنامه‌ای از مردم کردستان و حمایت برخی رسانه‌ها و احزاب سیاسی در جهت حمایت از فعالیت‌هایشان و همچنین پاسخگویی به فراخوان اعتصاب سراسری، قدردانی کرد.

کردپا گزارش دادە است: خبرهایی مبنی بر قبول درخواست یکی از جریان‌های سیاسی کردستان از زندانیان اعتصاب کننده نسبت به پایان بخشیدن به اعتصاب غذا و اتمام این اعتصاب منتشر شد که متعاقبا، انتشار بیاننامه موسوم به زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیه را درپی داشت.

این درحالیست که در ٢ روز پایانی اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد، بیاننامه‌ای موسوم به بیاننامه زندانیان سیاسی اعتصاب کننده کُرد زندان ارومیه منتشر گردید.

در این بیاننامه، زندانیان سیاسی کُرد اعلام کرده‌اند: "ما به خواست و برای هيچ گروه يا سازمان يا جريان خاصی دست به اعتصاب غذا نزديم تا به خاطر خواست آن جريان خاص اعتصاب خود را بشكنيم".

بنا به گزارشات منتشرە، نحوه‌ی جابجایی خواست زندانیان سیاسی کُرد و عملی شدن خواست‌های آن‌ها از سوی مسئولین رژیم اسلامی ایران تا کنون مشخص نمی‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر