پنجشنبه، دی ۰۴، ۱۳۹۳

اجرای فیلترینگ هوشمند شبکه اینستاگرام در ایران استارت خورد

download



بام-فیلترینگ هوشمند شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران از شب سه‌شنبه گذشته استارت خورد.
به گزارش بام،ارگان خبری بنیاد اکبر محمدی به نقل از یکی از خبرگزاریهای داخلی این طرح که به نوعی آغاز اجرای طرح فیلترینگ
هوشمند محسوب می‌شود، تاکنون برخی از پیج‌های با فالورهای بالا را شامل شده و آنها را از دسترس خارج کرده است.
اواخر آبان ماه امسال، رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه از بررسی موضوع فیلترینگ در  اینستاگرام در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه خبر داده و اعلام کرده بود: موضوع فیلترینگ در  اینستاگرام دراین جلسه  مطرح شد اما رای نیاورد و با مخالفت رو به رو شد.
وی افزود: مقرر شد ظرف مدت زمانی وزارت ارتباطات با هاست خارجی این شبکه اجتماعی مذاکره کند تا دسترسی آن در اختیار وزارت ارتباطات قرار گیرد.
عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تاکید کرد: اگر این اتفاق نیافتد و این هاست در اختیار وزارت ارتباطات قرار نگیرد، دوباره بحث فیلتر اینستاگرام مطرح خواهد شد.
بر همین اساس وزارت ارتباطات ملزم شده بود تا رسیدن به این تفاهم فیلترینگ هوشمندی را بر روی شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام فعال کند.
شایان ذکر است که  محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در روزهای پایانی شهریورماه با ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات از او خواسته بود زمینه و بستر فنی مورد نیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه های اجتماعی نظیر وآتس آپ، وایبر و تانگو را فراهم کند ودر غیر این صورت قوه قضائیه در راستای وظایف ذاتی خود نسبت به مسدودسازی شبکه های اجتماعی دارای محتوای مجرمانه اقدام مقتضی به عمل آورده و با متخلفین از دستورات قضایی در هر رده ای طبق قانون برخورد خواهد نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر