چهارشنبه، آذر ۱۹، ۱۳۹۳

اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی در زندان مرکزی ارومیه وارد بیست و يكمین روز شد

چهارشنبه, 19 آذر 1393 08:53
زندان مركزي اروميه
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 19 آذر 93 : اعتصاب‌غذای زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه امروز وارد بيست و يكمين روز خود شد اين اعتصاب در حالي ادامه دارد كه مأموران حكومتي مستمر اقدام به تهديد اين زندانيان كرده و آنان را براي شكستن اعتصاب غذا تحت فشار ميگذارند.
اين زندانیان سیاسی که همگی در بند ۱۲ زندان زندان مركزي اروميه به سر مي برند، از روز پنجشنبه 29 آبانماه در اعتراض به عدم تفکیک زندانیان و برخي مشكلات ديگر دست به اعتصاب‌غذا زده‌اند.
گفتني است در نهمین روز اعتصاب‌غذا منصور آروند، زندانی سیاسی محکوم به اعدام که جزو اعتصاب‌کنندگان بود، به زندان مهاباد منتقل شد و در چهاردهمین روز اعتصاب‌غذا نیز جعفر افشاری، دیگر زندانی سیاسی کرد به بند کارگری زندان ارومیه منتقل شده است.

همچنين زنداني سياسي علیرضا رسولی که از ٣٠ روز پیش در اعتصاب غذاست، در وضعیت نگران‌کننده‌ای به‌سر می‌برد. کاهش وزن نزدیک به ٨ کیلوگرم، افت فشار خون، سرگیجه، اختلالات ادراکی و کلامی و ناراحتی‌های قلبی و گوارشی، از جمله عوارض جسمی بیستمین روز اعتصاب‌غذای زندانیان زندان ارومیه بوده است.
علیرضا رسولی، شیرکو حسن‌پور، سیروان نژاوی و عبدالله حمودی و علی افشاری از جمله زندانیانی بودند که در این چند روز گذشته بر اثر وخامت حال‌شان به‌طور جداگانه به بهداری زندان ارومیه منتقل شدند اما اجازه‌ی تزریق سرم به خود را نداده و بند بازگشتند.
لازم به ذكر است كه عليرغم همه تهديدات و فشارها اين زندانيان بر تصميم خود مصمم هستند و اعلام كرده اند كه تا رسيدن به خواسته هايشان دست از اعتصاب غذا بر نميدارند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر