اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران، به خبرگزاری فارس گفت مردم می‌توانند برای تامین امنیت‌شان، با شرکت‌های "حفاظتی خصوصی" که تحت نظارت نیروی انتظامی هستند، قرارداد ببندند.

هم اکنون شرکتهای بسیاری در زمینه "حفاظت شخصی در ایران فعال هستند.



به گزارش فارس مهدی صفائی اولین تیم محافظان شخصی در ایران در سال 2007 تشکیل داد. مهدی صفایی، قهرمان مسابقات جهانی کیک بوکسینگ و دارنده مدال جسورترین مبارز در مسابقات آخرین قهرمانان قرن بیستم است. تیم محافظان صفائی هم اکنون 200 نفر عضو دارد.

صفائی در مورد سابقه کاری خود به فارس گفت: "من بعد از اینکه قهرمان مسابقات جهانی کیک بوکسینگ دانمارک در سال 1999 شدم در دوره ای آموزش تیم پلیس یک از کشورهای خلیج را به عهده گرفتم."

او افزود اعضای تیم محافظان باید " در کنار فیزیک بدنی خوب، هوش بالا و نگاه های تیز داشته باشند و سنشان باید بین 23 تا 40 باشد. حداقل دستمزد برای 2 ساعت کار 100 هزار تومان است."


علی رستمی هم که متخصص ورزشهای رزمی است در سال 2006 با همکاری محمد رستمی، آکادمی بادیگاردی پرشین را در تهران تاسیس کرد. او در وبسایت خود ادعا می کند که با پلیس کشورهای مختلف در این زمینه همکاری می کند.

محافظت از چهره های سرشناس هنری و سینمایی کم کم در ایران هم باب می شود. اما همراهی بادیگار با یک خواننده معروف ایرانی در سایت های اینترنتی با تعجب همراه بوده است.