یکشنبه، آذر ۲۳، ۱۳۹۳

* بازنشستگان «نخ پارسیلون» مقابل استانداری لرستان تجمع کردند * کارگران ۴ شرکت «سرمایه‌گذاری سبز» تجمع کردند


عکس ازآرشیو


صبح امروز (یکشنبه ۲۳ آذر) حدود پنجاه نفر از بازنشستگان کارخانه «نخ پارسیلون» خرم آباد در اعتراض به تعلل مالکان این کارخانه پارسیلون در خصوص پرداخت سنوات بازنشستگی‌شان، در مقابل استانداری لرستان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حمید بهاروند» نماینده کارگران

بازنشسته نخ پارسیلون که در این تجمع حاضر بود به ایلنا گفت: در پی اعتراضات مکرر بازنشستگان در مقابل کارخانه و نهاد‌های مختلف دولتی در خصوص عدم دریافت سنوات پایان کار و قولهای بی‌عمل مدیرعامل کارخانه، متاسفانه بار دیگر ناچار شدیم اعتراض خود را در مقابل استانداری اعلام کنیم.

وی افزود: کل سنوات ۱۳۵ کارگر بازنشسته این کارخانه حدود ۲۰۰ میلیون تومان است که این رقم بعد از گذشت بیش از ۴ سال از بازنشستگی کارگران و کاهش شدید ارزش پول ملی هنوز به آنان پرداخت نشده است.

این کارگر بازنشسته درباره دلایل تجمع امروز کارگران اضافه کرد: بعد از آخرین تجمع بازنشستگان پارسیلون مقابل ساختمان استانداری لرستان که در هفته گذشته (۱۸ آذر ماه) صورت گرفته بود، قرار شد مسئولان این نهاد دولتی حداکثر تا امروز (یکشنبه) مطالبات‌مان را پی گیری کنند که متاسفانه هیچ اقدامی تا کنون انجام نگرفته است.

کارگران ۴ شرکت «سرمایه‌گذاری سبز» تجمع کردند

صبح امروز حدود یکصد نفر از کارگران شرکت‌های چهارگانه سرمایه گذاری سبز در اعتراض به وضعیت نامشخص مطالبات مزدی خود در محل این شرکت تجمع کردند.

«یعقوب کریمی» رئیس شورای اسلامی کار شرکت‌های چهارگانه سرمایه گذاری سبز با اعلام این خبر، درباره دلایل این اعتراض به ایلنا گفت: این تجمع صنفی در داخل شرکت و در اعتراض به وضعیت نامشخص دستمزد‌ها، حقوق و بیمه معوقه برپا شده است.

این مقام صنفی یادآور شد: در شرکت‌های چهارگانه سرمایه گذاری سبز که شامل کارخانه‌های «کشت و صنعت مهاباد»، «مجتمع دامداری و صنعتی مهاباد»، «مجتمع هما مرغ مهاباد» و «سردخانه زمزم مهاباد» می‌شود نزدیک به ۲۰۰ نفر شاغل‌اند.

به گفته مسئول نهاد کارگری شرکت سرمایه گذاری سبز، در حال حاضر تمامی این کارگران شش ماه دستمزد و هشت ماه حق بیمه پرداخت نشده سال جاری را از کارفرما طلبکارند.

کریمی ادامه داد: تجمع کنندگان خواستار پاسخگویی کارفرما و مسئولان دولتی‌اند اما نه از کارفرما خبری هست و نه هیچ مسئولی در جمع معترضان حاضر شده‌ است.

کریمی با یادآوری اینکه به دلیل بدهی کارفرما دفترچه بیمه کارگران شاغل شرکت سرمایه گذاری سبز از مدتی پیش فاقد اعتبار شده بود، افزود: پس از پیگیری‌های نهاد صنفی سرانجام تامین اجتماعی پنجشنبه گذشته دفترچه کارگران باقیمانده را بصورت مشروط برای مدت یک هفته تمدید اعتبار کرد.


[تاريخ مطلب: بيست و سوم آذر ۱۳۹۳ برابر با چهاردهم دسامبر ۲۰۱۴] پیک ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر