منابع فلسطینی روز پنجشنبه 11-12-2014 از انتشار نتایج کالبد شکافی "زیاد ابوعین" وزیر در تشکیلات خودگردان فلسطینی که روز چهارشنبه در رام الله پس از ضرب و شتم نیروهای اسرائیلی جان سپرد خبر دادند.

به گزارش تلویزیون العربیه، حسين الشيخ، وزیر امور شهروندی تشکیلات خودگردان فلسطین، اعلام کرد که نتایج کالبدشکافی "زیاد ابوعین"  نشان می دهد، این وزیر فلسطینی در اثر ضربه سربازان اسرائیلی، استنشاق گاز اشک آور و جلوگیری ارتش اسرائیل از رسیدن به موقع آمبولانس، جان خود را از دست داده است.


الشیخ گفت: "دولت خودگردان فلسطینی از نتایج کالبد شکافی به عنوان سند ارتکاب جنایت به منظور تعقیب و پیگرد قانونی عاملان ترور "ابوعین" در مجامع قضایی بین المللی استفاده خواهد کرد".
ابوعین، وزیر تشکیلات خودگردان در امور مقاومت علیه دیوار حائل و شهرک سازی ها بود که چندین سال را نیز در زندانهای اسرائیل و آمریکا گذرانده بود.
وی چهارشنبه به همراه تعدادی از فعالان فلسطینی در یک تظاهرات مسالمت آمیز که همراه با کشت درختان زیتون در شمال رام الله بود، شرکت داشت که مورد حمله تعدادی از سربازان اسرائیلی قرار گرفت و پس از ساعاتی در بیمارستان رام الله جان سپرد.
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، با وحشیانه خواندن قتل ابوعین به دست سربازان اسرائیلی، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

واکنش های بین المللی در باره قتل وزیر فلسطینی

بان کی‌مون دبیر کل سازمان ملل از اسرائیل خواست تا درباره کشته شدن "زیاد ابوعین" یکی از وزرای بلندپایه فلسطینی و عضو شورای انقلابی جنبش فتح را در شهر رام الله واقع در کرانه باختری، تحقیق کند.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز خواهان تحقیقات فوری درباره مرگ زیاد ابو عین، وزیر فلسطینی، شده و اعلام کرد که گزارش‌ها درباره استفاده افراطی اسرائیلی‌ها از زور "بسیار نگران کننده" است.

وزارت خارجه یمن نیز در بیانیه‌ای با اشاره به کشته شدن "زیاد ابوعین" وزیر امور دیوار حائل و شهرک‌سازی‌ها در کابینه تشکیلات خودگردان، اعلام کرد "دولت جمهوری یمن این تجاوز وحشیانه اسرائیلی‌ها را محکوم می‌کند و از اسرائیل می‌خواهد مسئولیت این اقدام ننگین را که با ارزش‌های انسانی در تضاد است، بر عهده بگیرد و به مسئولیت خود به عنوان یک دولت "اشغالگر"، براساس کنوانسیون‌های ژنو در این‌باره عمل کند."

در ادامه این بیانیه آمده است :دولت جمهوری یمن از جامعه جهانی و بویژه از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد با عمل به مسئولیت خود، اسرائیل را به اطاعت از قوانین حقوق بشر بین‌المللی مجبور سازند."

وزارت امور خارجه ایران نیز با انتشار بیانیه ای اقدام اسرائیل در به قتل رساندن وزیر فلسطینی را به شدت محکوم کرد.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت:"این اقدام، سند روشن دیگری در اثبات "جنایتکار بودن رژیم صهیونیستی" است.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در واکنش به کشته شدن زیاد ابوعین یکی از وزرای بلندپایه فلسطینی و عضو شورای انقلابی جنبش فتح در شهر رام الله به دست نیروهای امنیتی اسرائیل گفت:" تمام گزینه‌ها برای پاسخ به ترور زیاد ابوعین روی میز است."